فرمان آبی ها در دست مطهری؛ ارسلان می تواند استقلال را محکوم و محروم کند

به گزارش مجله وتورلد، تهران (پانا) - باشگاه استقلال و ارسلان مطهری به رغم کشمکش های زیاد در چند روز اخیر، برای فسخ به توافق نرسیدند و این درحالی است که براساس آیین نامه در صورت شکایت بازیکن شاکی آبی ها، خطر محرومیت در کمین استقلال است.

فرمان آبی ها در دست مطهری؛ ارسلان می تواند استقلال را محکوم و محروم کند

جذب بازیکن در روزهایی که استقلال سرمربی نداشت، این تیم را با چالش بزرگی روبه رو کرد؛ چالشی که به داستان دراماتیک ارسلان مطهری منجر شده است.

زمانی که مدیران استقلال مشغول بستن تیم بودند، هرگز فکر نمی کردند روزی ممکن است مهدی قایدی به ایران برگردد و سیاوش یزدانی کارت معافیت بگیرد! این تحولات باعث شد تا آنها که فهرست تیمشان را کامل نموده بودند با دردسر عجیبی به نام پر شدن فهرست تیم بزرگسالان روبرو شوند.

محمد حسینی یکی دیگر از بازیکنانی بود که با نظر ریکاردو ساپینتو از فهرست استقلال کنار رفت و پس از برگزاری چند جلسه با مدیران استقلال و رسیدن به توافق، راهی تراکتور شد.

اما مطهری که از رفتار مدیران استقلال شاکی بود حاضر به توافق نشد تا جنجال بزرگی و دور از انتظاری میان این بازیکن و استقلال شکل بگیرد.

محمدرضا کسرایی مسئول کمیته جابجایی سازمان لیگ دیشب گفت که استقلال در آخرین ساعات یکشنبه سی اُم تیرماه قرارداد این مهاجم را به طور یک طرفه فسخ نموده تا یک جای خالی در فهرست خود داشته باشد، اما تعیین نیست سازمان لیگ با این درخواست موافقت کند یا خیر.

با این حال در پرونده استقلال و ارسلان مطهری گفته می گردد که براساس آیین نامه، چیزی به نام فسخ یکطرفه وجود ندارد و از آنجا که این بازیکن با باشگاه استقلال قرارداد رسمی امضا نموده و کارت بازی اش صادر شده و در فصل نو برای این تیم به میدان رفته است.

به گفته یکی از وکلای حقوقی فوتبال، به استناد آیین نامه جابجایی، باشگاه ها مجازند 30روز قبل از سرانجام مدت قرارداد بازیکنان، نام بازیکن موردنظر خود را در فهرست مازاد قرار دهند؛ حال آنکه بنا به اعلام کسرایی، استقلال در آخرین ساعات یکشنبه شب نسبت به این کار اقدام نموده و در نتیجه در صورت شکایت مطهری، امکان مجازات استقلال و حتی بسته شدن پنجره این تیم وجود دارد.

در ذیل ماده 2 آیین نامه فدراسیون فوتبال درباره بازیکنان مازاد سه ضمیمه ذکر شده است:

الف- باشگاه ها مکلفند که تا 30 روز قبل از سرانجام مهلت جابجایی، فهرست بازیکنان دارای قرارداد اما مازاد خود را به طور رسمی و مکتوب به بازیکنان مازاد و بعلاوه به واحد جابجایی سازمان لیگ اعلام نمایند در غیر اینصورت و در صورتیکه که باشگاهی علیرغم عدم اعلام نام بازیکن در فهرست مازاد، نام وی را در فهرست بازیکنان جهت ثبت نام به سازمان لیگ ذکر نکند ملزم به پرداخت حقوق و مزایای مندرج در قرارداد به بازیکن تا زمان عقد قرارداد با باشگاه نو یا سرانجام مدت قرارداد هرکدام که زودتر فرا برسد، خواهد شد. باشگاه مذکور بعلاوه علاوه بر پرداخت وجوه مذکور به پرداخت غرامت به مقدار بیست درصد کل حقوق و مزایای قراردادی محکوم خواهد شد.

ب- بازیکنی که نام وی در فهرست مازاد اعلام نشده و در فهرست اعلامی به سازمان لیگ جهت ثبت نام نیز ارایه نشده است، بعد از سرانجام دوره نقل و انتقاالت می تواند ضمن فسخ قرارداد، مبادرت به انعقاد قرارداد با هر باشگاه دیگری بنماید.

ج- بازیکنی که نام وی در فهرست بازیکنان مازاد اعلام شده و بطور رسمی و مکتوب از این موضوع آگاه شده اما پیروز به عقد قرارداد با باشگاه دیگری نشده است، تا زمان عقد قرارداد با باشگاه نو یا سرانجام مدت قرارداد هرکدام که زودتر فرا برسد، صرفاً مستحق حقوق و مزایای مندرج در قرارداد است اما غرامتی به وی تعلق نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 شهریور 1401 بروزرسانی: 2 شهریور 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2156

به "فرمان آبی ها در دست مطهری؛ ارسلان می تواند استقلال را محکوم و محروم کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرمان آبی ها در دست مطهری؛ ارسلان می تواند استقلال را محکوم و محروم کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید