صنایع دستی اهر در جهت شکوفایی

به گزارش مجله وتورلد، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از حمایت از شاغلان صنایع دستی اهر در راستای ارتقای کمی و کیفی تولیدات بومی این شهرستان اطلاع داد.

صنایع دستی اهر در جهت شکوفایی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با بیان اینکه فراوریات صنایع دستی بومی و منحصربه فرد شهرستان اهر در رشته های گلیم، چرم، ورنی و جاجیم، شهرت منطقه ای و ملی دارند، گفت: اهر در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های بالایی دارد و می توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی فراوری صنایع دستی، اشتغال این شهرستان را رونق بخشید.

آبدار با اشاره به این که ترغیب و تشویق ساکنان اهر به فراوری و فروش صنایع دستی اصیل منطقه، در رونق اقتصاد و اشتغال زایی اهالی این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود، گفت: در یک سال اخیر، 12 پروانه فراوری انفرادی و دو پروانه فراوری کارگاهی در اهر صادرشده است و همچنین چهار پروانه فراوری انفرادی این شهرستان نیز تمدید شد.

او در ادامه مطرح کرد: سال جاری برای 220 نفر در قالب 25 دوره تخصصی صنایع دستی در شهرستان اهر برگزار و برای 71 هنرمند، کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افزود: در طول این مدت 9 نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی نیز در اهر برگزار شده است.

او ادامه داد: سال جاری سه اثر از شهرستان اهر، در پنجمین دوره نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی سال 98 در رشته های ورنی بافی و محصولات دست دوز چرمی پیروز به کسب نشان ملی شدند.

آبدار در ادامه به تسهیلات اعطا شده درزمینه صنایع دستی اهر، اشاره نمود و گفت: یکی از حمایت های دولت در بخش هنرهای سنتی و صنایع دستی اعطای تسهیلات بانکی برای پشتیبانی از این هنر است که در این راستا مبلغی بالغ بر یک میلیارد و 200میلیون ریال از محل طرح تسهیلات مشاغل خانگی اعطا شده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 761

به "صنایع دستی اهر در جهت شکوفایی" امتیاز دهید

1 کاربر به "صنایع دستی اهر در جهت شکوفایی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صنایع دستی اهر در جهت شکوفایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید