سفر به کازرون؛ بهشت گردشگران داخلی و خارجی، عکس

به گزارش مجله وتورلد، شهر بیشاپور به دلیل قدمت طولانی اش دارای آثار باستانی بسیاری است که همانند بهشتی برای گردشگران داخلی و خارجی است. آثاری که می توانید در شهر کازرون ببینید در زیر آمده است:

سفر به کازرون؛ بهشت گردشگران داخلی و خارجی، عکس

آتشکده

از آنجایی که دین بیشتر مردم شهر کازرون وشهرهای اطراف آن تا سال 400 هجری قمری زرتشتی بود بنابراین وجود آتشکده های متعددی در این شهر جای تعجبی ندارد.

روستای دوان

دوان روستایی خوش آب و هوا است که سبک معماری آن همانند ماسوله و به صورت پلکانی است از این رو روستای دوان به ماسوله فارس معروف است.

مجموعه باستانی بیشاپور

شهر بیشاپور که در نزدیکی کازرون و در نزدیکی دره چوگان قرار گرفته است دارای مجموعه باستانی ارزشمندی است که از دوران ساسانیان به یادگار مانده است. شامل کاخ به والرین، ایوان موزائیک بیشاپور، غار شاپور و معبد آناهیتا می باشد.

دریاچه پریشان

در فاصله 15 کیلومتری از شهر کازرون دریاچه ای زیبا به نام پریشان از آب صدها چشمه و رود کوچک تشکیل شده. جالب است بدانید آب این دریاچه شیرین است و همین باعث شده که دریاچه پریان را به عنوان بزرگترین دریاچه آب شیرین بدانند. این دریاچه به نام های دیگری چون پریشم ، مور، شور، یون و کازرون معروف است. دریاچه پریشان محل زندگی پرندگان بومی و مهاجر بسیاری است.

نرگس زارهای کازرون

در اطراف کازرون دشت هایی مملو از نرگس وجود دارد. در این دشت ها انوتاعی از این گل معطر وجود دارد که در نوع خود زبان زد است. نرگس های کازرون به دلیل مرغوبیت زیاد به شهرهای دیگری چون تهرا و اصفهان و غیره فرستاده می گردد.

آبشار حکیم باشی

حکیم باشی نام شهری دراطراف کازرون است. این شهر دارای آبشاری با همین نام است. آب این آبشار به صورت فصلی می باشد که با سرریز شدن آن باعث ایجاد حوضچه های زیبایی می گردد. منظره زیبای این حوضچه ها، طبیعت سبز و خوش آب و هوا باعث شده تا این منطقه به عنوان استراحتگاه پرطرفداری میان گردشگران باشد.

بازار کازرون

بازار کازرون یکی از قدیمی ترین قسمت های شهر کازرون است. بازار کازرون دارای سه ورودی می باشد که به وسیله راهروها و دالان هایی به بازارهای کوچکتری می رسد. در این بازار مسقف می توانید بهترین سوغات کازرون مانند مسقطی و ترشی کورک را تهییه کنید.

منبع: گردشبان
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1648

به "سفر به کازرون؛ بهشت گردشگران داخلی و خارجی، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به کازرون؛ بهشت گردشگران داخلی و خارجی، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید