سفرهای مردم در هفته پایانی تابستان به اوج رسید

به گزارش مجله وتورلد، سفرهای جاده ای مردم در هفته پایانی تابستان به بالاترین مقدار در تابستان و حتی کل سال جاری رسید و به بیش از یک میلیون و 900 هزار وسیله نقلیه در روز رسیده است.

سفرهای مردم در هفته پایانی تابستان به اوج رسید

به گزارش خبرنگاران، در هفته ای که گذشت سفرهای مردم رکورد شکست و به بالاترین اندازه در شهریور ماه و حتی امسال رسید. چرا که بر اساس جدیدترین گزارش مرکز مدیریت راه های کشور از تحلیل شرایط تردد در روزهای 26 شهریور ماه تا یکم مهر ماه، میانه تردد بین استانی به یک میلیون و 917 هزار و 989 وسیله نقلیه رسیده که نسبت به مدت مشابه در هفته قبل از این گزارش پنج درصد و در قیاس با بازه زمانی مشابه در سال گذشته چهار درصد رشد داشته است.

در این بازه زمانی حدود هشت میلیون و 640 هزار خودرو در محورهای برون شهری مشاهده شدند که حدود 330 هزار خودور بیشتر از هفته قبل از این گزارش بوده است. در این میان سهم خودروهای تهران و البرز از پلاک های غیر بومی کشور بازهم سهمی بیش از 20 درصد داشته و صدرنشین سفرهای جاده ای بوده اند. پس از آن وسایل نقلیه با پلاک استان های خراسان رضوی، اصفهان، فارس و مازندران در در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

اتفاق دیگری که در هفته گذشته رخ داد این بود که به غیر از پنج استان، سفرهای مردم در دیگر استان های کشور فرایند افزایشی نسبت به هفته قبل از آن داشته و بر اساس این آمار ترددهای جاده ای در بازه زمانی 26 شهریور ماه تا یکم مهر ماه تنها در استان های اردبیل، گیلان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی به ترتیب درصد، 24 درصد، 23 درصد، 12 درصد و 9 درصد نسبت به هفته گذشته بیشترین افزایش را داشته است.

بعلاوه بر اساس گزارش مذکور خوزستان، اردبیل، کهکیلویه و بویراحمد، گیلان و ایلام بیشترین افزایش تردد بین استانی را با 26 درصد، 17 درصد، 15 درصد، 14 درصد و 14درصد رشد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته تجربه نموده و بیشترین کاهش تردد بین استانی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته به استان های سیستان و بلوچستان، کرمان و آذربایجان غربی به ترتیب با منفی 17 درصد، منفی 11 درصد و منفی سه درصد افت اختصاص دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1400 بروزرسانی: 10 مهر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1844

به "سفرهای مردم در هفته پایانی تابستان به اوج رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای مردم در هفته پایانی تابستان به اوج رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید