رزیدنت اویل 8 در برابر رزیدنت اویل 7؛ کدام بازی بهتر است؟

به گزارش مجله وتورلد، رزیدنت ایول 7: بایوهزرد و رزیدنت ایول ویلج هر دو از تازهترین عناوین فرنچایز محبوب کپکام رزیدنت ایول هستند. ستاره هر دو بازی شخصیت ایتان وینترز در نقش پروتاگونیست نگون بخت تازه و کریس ردفیلد به عنوان شخصیت جانبی در آنها حضور دارد. هر دو بازی از سبک سنتی زامبی ها دوری نموده و از نظر داستانی سری را وارد جهت تازهی می نمایند.

رزیدنت اویل 8 در برابر رزیدنت اویل 7؛ کدام بازی بهتر است؟

در این مقاله ما این دو بازی را در چهار بخش مجزا مورد آنالیز قرار خواهیم داد تا ببینیم کدام یک بر دیگری چیره می گردد. با ما همراه شوید.

داستان

بازی های رزیدنت ایول 7 و روستا پروتاگونیستی یکسان به نام ایتان وینترز دارند. در رزیدنت ایول 7، او در جستجوی همسرش میا که باور داشت فوت شده، به عمارت بیکر می رود اما به سرعت خود را گرفتار در چنگال خانواده بیکر می یابد. بازی داستان اصلی رزیدنت ایول را وارد مسیرهایی جالب و غیرمنتظره می نماید که حضور کوتاه کریس در انتهای بازی یکی از بزرگ ترین غافل گیری های آن برشمرده می گردد.

این بازی بعلاوه یکی از کلیشه های پذیرفته شده فرنچایز در کنترل گرفتن شخصیت گیج و سردرگمی که نمی داند در اطرافش چه خبر است را بازگرداند که طرفداران قدیمی تر فرنچایز با آن به خوبی آشنایی دارند. تفاوتی بسیار شاخص به نسبت بازی کردن باشخصیت هایی چون لیان و کریس که در حال حاضر بیشتر از هر چیزی شبیه ابر سربازها هستند. داستان از زوایایی غیرقابل پیش بینی به بیکرها انسانیت می بخشد و باتوجه به خودکفا بودن آنها حتی بازیکنانی که اولین بازی رزیدنت ایول خود را تجربه می کردند توانستند از شخصیت پردازی آنان لذت ببرند.

رزیدنت ایول روستا از این نظر که دنباله مستقیم رزیدنت ایول 7 است لطمه می بیند زیرا سعی دارد به طور هم زمان بسترساز رویدادهای متعدد گردد. مشخص است که کپکام برنامه هایی برای داستان بازی پس از بازی ویلج در سر دارد و نه تنها این، بلکه خود بازی روستا نیز به سرعت وارد پرده انتهای داستان می گردد و سعی می نماید تا جای ممکن اطلاعات موردنیاز را به بازی تزریق کند. در کل بستر بازی به نسبت رزیدنت ایول 7 ضعیف تر است و این روستای اروپایی حس موحشی که عمارت باتلاقی بیکر داشت را ندارد.

برنده: رزیدنت ایول 7 بافاصله بسیار

گیم پلی

هر دو بازی 7 و روستا در سبک شوتر شخص اول هستند و کوشش می نمایند با معرفی مجدد پازل های پیچیده و باظرافت بازی را به ریشه های اصلی اش بازگردانند. هر دو شما را مجبور به ترکیب آیتم ها، پیداکردن کلیدهای پرنقش ونگار، قراردادن سنگ های مختلف بر روی درها و اعمال مشابه می نمایند اما بزرگ ترین تفاوت در گیم پلی در بخش شوتر بازی ها دیده می گردد. در رزیدنت ایول 7 شما می توانید سلاح های قدرتمند و ضمائم متنوعی را گردآوری کنید اما سیستم مناسبی برای آپگرید کردن آنها وجود ندارد. در روستا ما شاهد بازگشت بازرگان در قالب شخصیت دوک هستیم اما از همان ابتدای کار همه چیز جذابیت بسیار بیشتری دارد.

دوک به شما اجازه می دهد بخش های مختلف سلاح هایتان را آپگرید کنید مانند سرعت، ظرفیت، قدرت شلیک و سرعت شلیک. لذت خاصی در ذخیره کردن پولتان برای خرید آپگریدها حس می گردد که تأثیرشان بر روی بازی ملموس است. علاوه بر این سیستم مدیریت منابع رزیدنت ایول 4 نیز در این بازی تعبیه شده است که مدیریت منابع را در این بازی به مراتب سرگرم نماینده تر می نماید.

تنوع دشمنان در بازی ویلج پویا و قابل قبول است خصوصاً در مقایسه با هیولاهای کپک زده کلیشه ای رزیدنت ایول 7. حتی اگر از خون آشام ها و گرگینه ها خوشتان نمی آید و ترجیح می دهید به نبرد با زامبی های سنتی بروید آنها بازهم به موجودات کپک زده ای که از دیوارها بیرون می آیند فزونی دارند.

برنده: رزیدنت ایول ویلج. شکی وجود ندارد. ویلج شاید از نظر داستانی و محیطی کم وکاستی داشته باشد اما بسیار سرگرم نماینده تر از رقیب خود است.

محتویات اضافی

بازی های رزیدنت ایول معمولاً محتویاتی اضافی برای بازیکنان عرضه می نمایند که پس از به انتها رساندن بخش داستانی خود را با آنها مشغول نمایند. همین مورد درباره بازی های 7 و ویلج نیز صادق است. رزیدنت ایول 7 حاوی دو حالت اضافی به نام های ایتان باید بمیرد و کابوس است.

مورد اول حالتی است که در آن باید دائماً جعبه های سر راهتان را شکسته و در عمارت بیکر پرسه بزنید تا بالاخره شانس به شما رو نموده و آیتم هایی قدرتمند پیدا کنید تا از خودتان در مقابل دشمنان دفاع کنید. محل قرارگیری جعبه ها با هر بار ورود به این بخش تغییر می نماید در نتیجه همیشه باید سریع تصمیم بگیرید و عمل کنید.

حالت کابوس شبیه حالت مزدورهاست (Mercenaries) با این تفاوت که فقط یک مرحله در آن وجود دارد که زیرزمین عمارت بیکر است. شما باید تا جایی که می توانید برای بقا کوشش کنید و امتیاز خود را با کشتن هیولاهای زنگ زده و تله گذاشتن افزایش دهید. این حالت در کل بد نیست اما فقدان تنوع دشمنان به آن آسیب می زند و داشتن مراحلی بیشتر نیز قطعاً به جذابیت این بخش می اضافه نمود. در حال حاضر بازی رزیدنت ایول ویلج تنها یک حالت اضافی دارد و آن هم بخش Mercenaries است. با این تفاوت که در بخش مزدورها عناصری از حالت رِید بازی رزیدنت ایول: افشاگری ها (Revelations) به وام گرفته شده و عملکردی عالی دارد.

قابلیت های متفاوت فراوانی در یک مرحله قرار داده شده اند و هیجان ناشی از دستیابی به کشتارهای ترکیبی در کوتاه ترین زمان ممکن بسیار لذت بخش است. این بخش رقیب ندارد و خوشحالیم که پس از سال ها شاهد بازگشت این بخش دوست داشتنی به بازی های رزیدنت ایول هستیم. در این بخش می توان ترکیبات مختلفی از سلاح ها را انتخاب کرد و اتفاقی بودن کسب توانایی هایی منتخب برای این حالت تکرار چندین باره آن را به هیچ عنوان خسته نماینده نمی نماید. علاوه بر این، محتویات دیگری در این حالت نیز وجود دارند. پس از رد کردن چهار مرحله، نسخه سخت تر آنها برای شما باز می گردد و می توانید مهارت هایتان را در این مراحل سخت محک بزنید.

برنده: رزیدنت ایول ویلج. ربودن گوی سبقت از بخش Mercenaries ممکن نیست. مزدورها یکی از برترین بخش های اضافی فرنچایز در کنار رِید است و در بازی ویلج به طرز باورنکردنی ای رضایت بخش است.

فاکتور ترس

رزیدنت ایول بدون عنصر ترس و وحشت رزیدنت ایول نیست و مشخص کردن برنده این بخش کار سختی نیست. احتمالاً خود شما هم برنده را حدس زده اید: رزیدنت ایول 7 بی شک عنوان ترسناک تر از میان این دو است.

با اینکه فضای روستای اروپایی و قلعه های رزیدنت ایول ویلج می توانند ترسناک باشند اما هیچ کدام به پای عمارت مخروبه بیکر نمی رسند. گوشه گوشه خانه بیکر، گلخانه و لنگرگاه حسی عجیب و خفقان آور دارد. بازی با موفقیت بیکرها را به عنوان آدم کشان زنجیره ای مخوف در بخش اول ترسیم می نماید که آنها را بسیار ترسناک تر از خون آشام ها و گرگینه های ماورای طبیعی که در روستا با آنان سروکار داریم جلوه می دهد.

با اینکه هیولاهای کپک زده معمولی اند و دوست داشتیم دشمنان از تنوع بیشتری برخوردار بودند اما این افراد کپک زده چندش آورتر از گرگینه ها هستند که نسخه های مختلف آنها را بارهاوبارها در مدیوم های مختلف دیده ایم. علاوه بر این ایتان در بازی ویلج تجربه و شجاعت بیشتر دارد که تا حدی از ترسناک بودن جو بازی نسبت به رزیدنت ایول هفت می کاهد.

برنده: رزیدنت ایول 7

برنده کل: تساوی

با اینکه نتیجه انتهای تساوی است هر دو بازی در بخش های متفاوت از یکدیگر می درخشند و هر یک برای گروهی از طرفداران فرنچایز جذابیت دارند. رزیدنت ایول 7 بیشتر شبیه بازی های قدیمی رزیدنت ایول است و مانند بسیاری دیگر از بازی های فرنچایز عناصر ترسناک با پیشروی بازی کم رنگ تر می شوند اما در کل بازیکنان را به سفری هیجان انگیز با فراز و نشیب های فراوان می برد.

از سوی دیگر، اگر به بخش شوتر و محتویات اضافی اهمیت می دهید رزیدنت ایول ویلج قطعاً گزینه بهتری به شمار میرود. ویلج شباهت زیادی به رزیدنت ایول 4 دارد که بازی چندان ترسناکی نیست اما از جنبه اکشن سنگ تمام می گذارد و طرفداران بازی از سیستم آپگرید سلاح های تعبیه شده در ویلج قطعاً خوششان می آید. Mercenaries بعلاوه یکی از بزرگ ترین نقاط قوت بازی است و شما را پس از به انتها رساندن بخش داستانی بازی ساعت ها سرگرم خواهد نمود.

منبع: Twinfinite

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 آذر 1400 بروزرسانی: 20 آذر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1915

به "رزیدنت اویل 8 در برابر رزیدنت اویل 7؛ کدام بازی بهتر است؟" امتیاز دهید

5 کاربر به "رزیدنت اویل 8 در برابر رزیدنت اویل 7؛ کدام بازی بهتر است؟" امتیاز داده اند | 4.2 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزیدنت اویل 8 در برابر رزیدنت اویل 7؛ کدام بازی بهتر است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید