رباتی که قهرمان تنیس روی میز می شود؟!

به گزارش مجله وتورلد، یک ربات تازه می تواند به راحتی بازی تنیس روی میز را در برابر انسان ها انجام دهد، اما مانند بسیاری از بازیکنان آماتور، هنگام تلاش برای شوت های مجذوب کننده تر با مشکل روبرو می شود.

رباتی که قهرمان تنیس روی میز می شود؟!

سه پژوهشگر المانی، در دانشگاه توبینگن آلمان با طراحی شبیه سازی رایانه ای شروع کردند که در آن یک بازوی رباتیک مجازی مجهز به راکت تنیس روی میز تلاش می کرد تا توپ های پینگ پنگ را روی میز برگرداند.

محققان این شبیه سازی را اجرا کردند تا یک الگوریتم یادگیری ماشینی بتواند چگونگی تاثیر سرعت و جهت راکت را بر مسیری که توپ طی می کند، بیاموزد.

هنگامی که این الگوریتم، که با آزمون و خطا یاد می گیرد، توانست به طور قابل اعتماد توپ را برگرداند، محققان آن را برای کنترل حرکت یک بازوی روبات واقعی که در کنار یک میز واقعی قرار گرفته است، تنظیم کردند (تصویر).

این سیستم از دو دوربین برای ردیابی مکان توپ واقعی در هر 7 میلی ثانیه استفاده و الگوریتم سیگنال ها را پردازش می کرد و تصمیم می گرفت که بازوی رباتیک را برای ضربه زدن و بازگرداندن توپ به کجا حرکت دهد.

سیگنال هایی که الگوریتم ارسال می کرد به بازوی ربات اجازه می داد تا به طور میانه 24.9 سانتی متر از محل مورد نظر، ضربات را با دقت پخش کند. این سطح دقت کمی بدتر از زمانی بود که الگوریتم با یک شبیه سازی کار می کرد و به گفته تبه، یک اتفاق رایج بود، زیرا شبیه سازی های رایانه ای نمی توانند همه چیز را در زندگی واقعی به درستی نشان دهند.

کل فرآیند، از جمله آموزش در شبیه سازی مجازی و در دنیای واقعی، فقط 1.5 ساعت طول می کشد و نشان می دهد که الگوریتم ها با چه سرعتی می توانند عملکرد در یک موقعیت تازه را یاد بگیرند.

منبع: انتخاب
انتشار: 5 دی 1401 بروزرسانی: 5 دی 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2212

به "رباتی که قهرمان تنیس روی میز می شود؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رباتی که قهرمان تنیس روی میز می شود؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید