راهنمای سفر به پاتایا

به گزارش مجله وتورلد، پاتایا ، در 147 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک ، در مقابل خلیج تایلند قرار گرفته است . این شهر ساحلی در جذب خانواده ها ، زوجین و گردشگران بسیار پیروز بوده است . محیط آرام و گرمسیری پاتایا برای تعطیلات به یاد ماندنی است . ورزش های آبی و زمینی از جمله گلف ، ماهیگیری و غواصی ، پارک های تفریحی ، موزه های بی نظیر و باغ های گیاهی ، انواع فعالیت های تفریحی و سرگرمی بسیار محبوبیت دارند . در اینجا راهنمای سفر به پاتایا از جمله بهترین زمان سفر به پاتایا ، بهترین مکان اقامت ، مکان های دیدنی و ... را آورده ایم .

راهنمای سفر به پاتایا

از سفر با تور پاتایا لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به پاتایا

پاتایا مانند بسیاری از شهرهای تایلند دارای آب و هوای گرراستای است . شما می توانید سفر به پاتایا را برای ماه های نوامبر تا فوریه برنامه ریزی کنید . بهترین زمان برای بازدید از پاتایا از نوامبر تا فوریه است . زمانی که آب و هوا نه خیلی گرم و نه خیلی سرد و بیشتر لذت بخش است . این ماه ها نیز اوج فصل توریستی است و اکثر سواحل و مکان های دیدنی مملو از گردشگر است .

در پاتایا کجا اقامت کنیم ؟

بهترین مکان برای اقامت در پاتایا ، بستگی به هدف شما از سفر و اولویت شخصی دارد . آیا می خواهید شب زنده داری کنید و یا شب آرامی داشته باشد . انتخاب هتل مناسب بسیار مهم است . مرکز پاتایا مناسب برای کسانی است که به شب زنده داری علاقه مندند . این مناطق رستوران های عالی دارد و همچنین می توانید با یک پیاده روی کوتاه به مراکز خرید بروید .

در حالی که هتل های ساحلی پاتایا مکان های بسیار خوبی برای به آرامش رسیدن و انجام تفریحات ساحلی هستند .

در پاتایا از کجا دیدن کنیم ؟

جاذبه های پاتایا فراوان هستند . این شهر دارای موزه ها و تئاترها ، معابد ، پارک ها و ... است که همگی نقش موثری در جذب گردشگران دارند . علاوه بر اینها دیگر جاذبه هایی در پاتایا وجود دارد که نباید در سفر به پاتایا نادیده گرفته گردد ، از قبیل مناظر دیدنی در تپه تامناک یا خاو پاتایا ، این یکی از زیباترین منظره های پاتایا است . Khao Sam Muk یکی از دیدنی ترین مکان های پاتایا برای تماشای غروب خورشید است . جاذبه های دیگری همچون Royal Residences پادشاه بزرگ و ملکه بزرگ ، مؤسسه علوم دریایی بانگ سین و بازار ملات سنگ Ang-Sila نیز ارزش بازدید دارند .

هنگامی که می خواهید به دور از فشار و شلوغی بانکوک باشید و تتجربه متفاوت تری داشته باشید ، پاتایا یکی از نزدیکترین مقصد شماست که در هین حال ایده آل ترین انتخاب نیر می باشد . پاتایا مقصدی برای سفرهای آخرهفته مردم محلی نیز می باشد . اگر می خواهید فرهنگ ساحلی تایلندی را تجربه کنید ، به پاتایا سفر کنید . در اینجا به بهترین راه سفر به پاتایا پرداخته ایم .

بهترین راه سفر به پاتایا

ضروری است بدانید که پاتایا فرودگاه ندارد و پرواز تهران به پاتایا میسر نیست . برای سفر به پاتایا ابتدا باید به بانکوک رفته و از آنجا به پاتایا بروید . پاتایا در 147 کیلومتری جنوب شرقی بانکوک قرار گرفته است و یکی از راحت ترین ترین شهرهای تایلند است که به راحتی می توان از بانکوک از راستا بزرگراه 7 و بزرگراه 3 به آنجا رسید . در ادامه راه های رفتن از بانکوک به پاتایا را نام برده ایم .

سفر به پاتایا با تاکسی

تاکسی یکی از راحت ترین وسایل نقلیه برای سفر به پاتایاست . البته هزینه تاکسی زیاد است ولی راحتی آن ارزش پرداخت هزینه بالا را دارد . مسافت بانکوک تا پاتایا حدود 150 کیلومتر (94 مایل) است و حداکثر دو ساعته می توانید با تاکسی به آنا برسید . این زمان ممکن است در روزهای شلوغ و پر ترافیک بیشتر گردد . در مرکز شهر ، فرودگاه و یا از هتل می توانید تاکسی بگیرید .

اگر در فرودگاه سوورنابومی تاکسی بگیرید ، به دلیل اینکه فرودگاه در سمت پاتایاست ، زمان و هزینه کمتر می گردد . زمان در حدود 80 تا 90 دقیقه است و هزینه آن 1050 بات می باشد . البته قبل از حرکت می توانید با راننده چانه زده و قیمت را کمتر کنید . اگر هم از فرودگاه خارج شوید و تاکسی بگیرید ، به دلیل اینکه رانده هزنه 50 باتی فرودگاه را ندارد ، هزینه کمتر می گردد .

سفر به پاتایا با اتوبوس

گزینه دیگر برای سفر از بانکوک به پاتایا ، اتوبوس است . اتوبوس ها به طور قابل توجهی ارزان تر از تاکسی هستند . سرویس های منظم و مکرر بین دو شهر وجود دارد . هر نیم ساعت یک بار چند اتوبوس از ایستگاه اتوبوس شرقی بانکوک (Ekamai) به سمت پاتایا حرکت می نمایند . بنابراین با تعداد زیاد اتوبوس ، نباید مشکل خرید یک بلیط را داشته باشید .

منبع: لذت سفر
انتشار: 9 مرداد 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 229

به "راهنمای سفر به پاتایا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به پاتایا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید