راهنمای سفر به جزیره ونکوور، کانادا

به گزارش مجله وتورلد، جزیره ونکوور در ساحل غربی کانادا قرار گرفته و بخشی از استان بریتیش کلمبیا است. در این راهنمای سفر با جاذبه های گردشگری این جزیره زیبا و میانگین هزینه های سفر به این نقطه دیدنی از کره زمین، آشنا می شویم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای سفر به جزیره ونکوور، کانادا

برای دریافت خدمات ویزای مولتی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

جزیره ونکوور در سال های اخیر به یکی از مقاصد گردشگری محبوب، به خصوص برای علاقه مندان به طبیعت تبدیل شده است. این جزیره یک مقصد ایده آل گردشگری برای تفریح و استراحت و فرار کردن از هیاهو و شلوغی زندگی شهری برای کانادایی ها است. به لطف وجود دانشگاه و ساکنان تابستانی این منطقه، رنگ و بویی از حضور و شور و اشتیاق جوانان را در گوشه و کنار این جزیره دیده می گردد.

در جزیره ونکوور از سواحل زیبا، مسیرهای پیاده روی با چشم اندازهای دیدنی، دریاچه های متعدد، رودخانه ها، کوه ها و مزارع چشم نواز لذت خواهید برد. این جزیره یک مقصد ایده آل برای سفرهای تابستانی است. این راهنمای سفر به شما یاری می نماید تا برای سفر به این منطقه دیدنی برنامه ریزی کنید.

هزینه های معمول

هزینه اقامت در هاستل ها

در این جزیره تعداد کمی هاستل وجود دارد. برای اجاره تخت در اتاق های اشتراکی در حدود 25 دلار کانادا و برای اجاره اتاق های خصوصی 50 دلار باید بپردازید. در تابستان که از فصل های پرگردشگر سال یا اصطلاحا های سیزن (high season) است، قیمت ها افزایش پیدا می نماید؛ پس اگر قصد دارید در این ایام به جزیره ونکوور سفر کنید، از قبل برای رزرو تخت و اتاق اقدام کنید.

هزینه اقامت در هتل های ارزان قیمت

هتل های ارزان قیمت در حدود 60 دلار هزینه دارند، البته این هتل ها معمولا در قسمت های مرکزی جزیره واقع نشده و امکانات چندانی ندارند. برای اقامت در یک هتل بهتر باید در حدود 110 دلار یا بیشتر بپردازید. پانسیون های خانوادگی زیادی در این جزیره وجود دارد که اقامت در آنها تجربه خوبی از زندگی صمیمانه با دیگران و آشنایی با سبک زندگی اهالی جزیره را برای شما به همراه خواهد داشت.

میانگین هزینه خورد و خوراک

از آنجایی که مواد غذایی در جزیره ها معمولا از جای دیگری وارد می گردد، قیمت آن ها کمی گران است. هزینه تهیه مواد اولیه خوراکی برای یک روز در حدود 20 دلار است. وعده های غذایی در رستوران ها بین 20 تا 25 دلار قیمت دارد؛ پس اگر می خواهید سفری کم هزینه داشته باشید، غذاهای خیابانی و حاضری بهترین انتخاب برای شما است.

هزینه های جابه جایی و حمل و نقل

رفت و آمد در اطراف جزیره بسیار راحت است. به راحتی و با پای پیاده می توانید از بخش های مختلف شهرها دیدن کنید. با پرداخت 2 تا 4 دلار می توانید به هر نقطه ای که خواستید با اتوبوس سفر کنید. اگر تصمیم دارید تا چند ساعتی را در ارتفاعات بگذرانید و از طبیعت لذت ببرید، می توانید اتومبیل یا دوچرخه کرایه کنید.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

قبلا بنزین بزنید

اگر از ونکوور با ماشین حرکت نموده اید، قبل از سوار شدن به کشتی، باک بنزین اتومبیل خود را پر کنید. قیمت انواع سوخت در جزیره بیشتر است؛ درست مانند مواد غذایی.

بدون ماشین به جزیره سفر کنید

هزینه استفاده از کشتی برای حمل وسایل نقلیه بسیار بالا است. اگر قصد دارید سفر کوتاهی به این جزیره داشته باشید و تنها در یک مقصد در این جزیره اقامت می کنید، بهتر است که بدون وسیله نقلیه سفر کنید. در این صورت کرایه کشتی در حدود 20 دلار خواهد بود. با این روش علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، مدت زمان کمتری در صف های کشتی منتظر خواهید ماند.

با دوچرخه در جزیره گردش کنید

بریتیش کلمبیا بهترین مکان برای دوچرخه سواری در کوهستان است و جزیره ونکوور نیز از این قاعده مستثنی نیست. مسیرهای دوچرخه سواری متعددی، چه در داخل شهرها و چه در سایر نواحی استان، وجود دارند. پس خودتان را برای تفریح چند ساعته در طبیعت با دوچرخه و با کمترین هزینه، آماده کنید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های جزیره ونکوور

از بازار Coombs دیدن کنید

بازدید از این بازار کوچک که چند بز روی بام آن زندگی می نمایند، تجربه جالبی خواهد بود. نگران بزها نباشید، چرا که غذا و جای مناسب برای زندگی دارند.

از جنگل Cathedral Grove بازدید کنید

این جنگل در جنوب غربی جزیره واقع شده و در واقع بخشی از پارک Carmanah Walbran است. تعدادی از پیرترین درختان سدر جهان با بیش از هزار سال سن، در این جنگل سر به فلک کشیده اند. این جنگل بهترین مکان برای پیاده روی و لذت بردن از طبیعت و تماشای پرندگان است.

در جنگل های بارانی قدم بزنید

برای عبور از تمامی مسیرهای پیاده روی جنگل های بارانی جزیره، باید چندین روز زمان داشته باشید. لذت بردن از زیبایی طبیعت یکی از دلایل اصلی برای بازدید از این جنگل ها است. اگر تمایلی به پیاده روی در این مسیرها ندارید، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری جزیره ونکوور را از دست خواهید داد.

در پارک Beacon Hill گشتی بزنید

این پارک زیبا علاوه بر جاذبه های طبیعی، بخشی از تاریخ را نیز به نمایش می گذارد. این پارک علاوه بر اینکه مکان مناسبی برای یک گشت و گذار چند ساعته است، میزبان درختی است که وینستون چرچیل آن را کاشته است.

از مرکز فرهنگی UMista در خلیج Alert دیدن کنید

بازدید از این مرکز فرهنگی، تجربه منحصر به فردی خواهد بود. در این مرکز می توانید جشن های باستانی قبیله بومی Kwakwakawakw را از نزدیک ببینید. این قبیله از هزاران سال پیش در این جزیره زندگی می کردند. در این مرکز می توانید با جنبه های مختلف زندگی آنها در این جزیره پیش از ورود ساکنان سفید پوست آن، آشنا شوید.

نهنگ ها را تماشا کنید

نواحی اطراف این جزیره بهترین مکان برای زندگی و فعالیت نهنگ ها است. در این جزیره می توانید تنوع گونه های زیستی انواع نهنگ را از نزدیک تماشا کنید.

از باغ های Butchart دیدن کنید

در کنار مسیرهای آرامش بخش و دیدنی این باغ، مجموعه بی نظیری از گل های زیبا به نمایش درآمده است. گهگاه در این باغ، کنسرت، مراسم آتش بازی و نمایش های مختلفی برگزار می گردد که از تماشای آنها قطعا لذت خواهید برد.

از باغ پروانه های ویکتوریا بازدید کنید

این باغ در واقع یک جنگل بارانی استوایی سرپوشیده است که پروانه هایی زیبا و دیدنی در لابه لای گل ها و گیاهان آن پرواز می نمایند. این باغ یکی از جاذبه های گردشگری جزیره ونکوور است که دیدن آن را به هیچ وجه نباید از دست بدهید.

در باغ Abkhazi گشتی بزنید

این باغ توسط شاهزاده Konstantine Abkhazi روسی، ساخته شده است. در این باغ درختان افرای ژاپنی، نوع خاصی از بلوط به نام بلوط گری (Garry) و صدها نوع خرزه هندی یا Rhododendron (یکی از انواع گل با بیش از صد گونه مختلف) به چشم می خورد. سعی کنید که در فصل شکوفایی گل ها از این باغ دیدن کنید.

سفری یک روزه به جزایر کوچک تر را تجربه کنید

جزایر کوچک متعددی در Gulf Island و تنگه جورجیا وجود دارد که جزیره ونکوور بزرگ ترین و شناخته شده ترین آنها است. این جزایر کوچک می توانند مقاصد گردشگری ایده آلی برای یک سفر یک روزه باشند. از میان شناخته شده ترین جزایر این منطقه، Gabriola، Saltspring و Thetis را می توان نام برد. برای رفتن به این جزایر می توانید قایقی اجاره کنید یا از تورهای متعددی که به گردشگران ارائه می گردد، بهره ببرید. در این جزایر می توانید گشتی بزنید، از دیدن مناظر ساحلی و خلیج لذت ببرید و در غذاخوری های محلی، طعم لذیذ غذاهای جدید را بچشید.

منبع: کجارو / nomadicmatt.com
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 382

به "راهنمای سفر به جزیره ونکوور، کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به جزیره ونکوور، کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید