دکوراسیون اتاق کودک به سبک مینیمالیسم

به گزارش مجله وتورلد، امروزه در طراحی دکوراسیون اتاق کودک از سبک های مختلف از جمله سبک مینیمالیسم استفاده می نمایند که در حال حاضر رواج یافته و بر پایه سادگی و دور از تجمل زیستن بنا نهاده شده است. سادگی این سبک آرامش را در فضا ایجاد می نماید و محیطی عاری از هر نوع دغدغه ذهنی به ارمغان می آورد.

دکوراسیون اتاق کودک به سبک مینیمالیسم

جهت دریافت خدمات الاچیق های مدرن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

کاربرد، شعار اصلی این سبک از معماری است و اساس تاکید بر انتخاب وسایل و لوازمی است که مورد استفاده قرار می گیرند و صرفاً جنبه تزئینی ندارند. فضای مینیمالیسم فضایی خلوت و بدون هرج و مرج است و برای طراحی اتاق کودک بسیار مناسب به نظر می آید.

چه شما یک مینمالیست باشید، چه والدین کودک با بودجه و فضای محدود، اتاق کودک باید پر از وسیله های کاربردی شود. اتاق خوابی که توسط یک مینمالیست طراحی می شود با هرچه که در اختیار اوست پر می شود. اگر نمی دانید باید از کجا آغاز کنید، لیستی از باید و نباید ها به شما یاری می نماید تا برنامه خود را آغاز نمائید. با ما همراه باشید.

  • تخت خواب گهواره ای گران و عظیم نخرید.

نوزاد کوچک شما تا ابد در این تخت گهواره ای نخواهد ماند. در واقع زمان زیادی را در آنجا سپری نخواهد کرد. بسیاری از نوزادان در طول 6 ماه تا یکسال اول زندگی در کنار مادر یا والدین خود می خوابند و به ندرت در اتاق خواب خود خوابانده می شوند. چرا هزینه بسیاری صرف خرید وسایلی می کنید که یک یا نهایتا دو سال کاربرد دارند؟

در حالی که یک تخت خواب معمولی می تواند زمان بیشتری عمر کند و در خانه فضا و بودجه کمتری به خود اختصاص دهد. اگر قصد دارید در آینده بچه های بیشتری داشته باشید، در هر صورت پیشنهاد می کنیم از خرید تخت مخصوص کودک نوپا صرفه نظر کنید. یک تخت خواب سفری راحت و ارزان با خطوط تمیز و جای پای کوچک بهترین گزینه برای شما می باشد.

  • لوازم جانبی اتاق را از قلم نیاندازید.

با آرامش و توانایی شخصی خود کاری کنید که دکوراسیون اتاق کودک با هنر خود شما مملو از لوازم جانبی شود. این قانون را به یاد داشته باشید که هرچه کمتر بهتر. به جای کوشش برای پوشش تمام فضای در دسترس و وجب به وجب اتاق بر روی دو یا سه نقطه کانونی تمرکز کنید. برای مثال یک اثر هنری چشمگیر را روی دیوار بالای سر تخت خواب آویزان کنید و یا از طریق یک کاناپه، فرش و چند عدد بالشت یک گوشه دنج برای کودک ایجاد کنید.

سعی کنید از وسایل قابل انعطاف و وسایل صرفاً تزئینی که درهم و برهم هستند اجتناب کنید. در عوض به دنبال اسباب بازی هایی نظیر چرتکه های چوبی یا مجموعه ای از حلقه های بازی که دور آنها پارچه پیچیده شده است، باشید. سعی کنید لوازم جانبی را به نحوی انتخاب کنید که ظاهر یا فرم آنها با عملکرد ادغام شده باشد.

  • میز چند منظوره خریداری نکنید.

گرچه چنین وسیله ای برای فرزند کوچک شما لازم است، اما میز چند منظوره گزینه مناسبی برای شما نیست. به جای پرداخت هزینه برای چنین میزی با اضافه کردن یک صفحه قابل جابجایی و تغییر آن به کمد لباسی یک میز چند منظوره ساده بسازید.

  • هرگز قدرت نور مناسب را دست کم نگیرید.

هنر مینمالیسم معمولا به این معناست که از کمترین امکانات نهایت استفاده صورت گیرد. استفاده از یک لامپ سقفی خیلی پر نور و یا یک لامپ کم نور می تواند منجر به خستگی چشم شما و کودک شود. برای داشتن یک نور متعادل باید از نور چند لامپ متوسط استفاده کرد و اتاق را در حد احتیاج روشن نمود. لامپ ها را بالای میز یا کنار جایگاه کودک آویزان کنید. در این صورت شما هیچ نقطه تاریکی نخواهید داشت.

  • از یک تشک تخت ساده بهره ببرید.

به گفته متخصصین اطفال، یک تشک ضد آب نازک که کف تخت را به خوبی بپوشاند می تواند احتیاجهای کودک را جوابگو باشد و فضایی ایجاد کند تا نوزاد در رختخواب احساس آرامش و راحتی کند. پتو، ضربه گیر و سایر لوازم جانبی موجود در تخت خواب مانند تنظیم نماینده تخت می توانند بسیار خطرناک باشند.

پدهای جلوی تخت و پوشش میله های خطرات جبران ناپذیر به بار خواهند آورد، بنابراین بهتر است از تختخواب حذف شوند. چنانچه شما به فکر گرما و راحتی نوزاد خود هستید، از پتوهای دولایه بهره ببرید که مثل کیسه خواب عمل نموده و پاهای نوزاد کاملا داخل پتو قرار می گیرند. این پتوها امنیت و راحتی بدن نوزاد را تضمین می نمایند و خطرات پتو پیچیدن های سنتی را در پی نخواهند داشت.

  • برای اتاق پرده نصب کنید.

یک اتاق خواب نوزاد باید خنک و کمی تاریک باشد، بنابراین هیچ مسئله ای در مورد انواع پوشش های پنجره وجود ندارد. یک اتاق گرم صرفاً برای نوزاد ناراحت نماینده و غیر قابل تحمل نیست بلکه خطرناک نیز می باشد. برای اتاق از بین انواع پرده نمونه ای ضخیم و مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش انتخاب کنید. مجموعه ای از پرده های ضخیم به شما یاری می نمایند تا کمی از گرمای روز را برای خواب بعد از ظهر در اتاق محبوس کنید. حتی می توانید ورقه های ضد ماوراء بنفش بگیرید و به شیشه پنجره بچسبانید.

  • یک تختخواب زمینی روی کف زمین در نظر بگیرید.

یک تختخواب زمینی فضای خواب راحت و ایمنی را برای کودک فراهم می نماید و آنها را تا حدودی خودمختار بار می آورد. این کار روشی عالی برای نوزادان نوپا است. زمانی که کودک شما آنقدر عظیم شد که بتواند به تنهایی بخوابد، نرده های اطراف تخت را باز کنید و یک دروازه ورودی به تخت وی نصب کنید. با این کار شما می توانید با خیال راحت استراحت کنید و می دانید کودک نیز در اتاق خود در امنیت خوابیده است.

  • از فضای کمد دیواری خلاقانه بهره ببرید.

اگر هیچ کمد دیواری ندارید نگران نباشید. اگر اتاق را با نوزاد خود شریک هستید و یا اگر از کمد دیواری استفاده مفید دیگری نموده اید به چند راهکار مفید بدون کمد دیواری بیندیشید. برخورداری از یک کمد دیواری در اتاق خواب امری ضروری و عالی است.

  • یک جایگاه کودک خوب بخرید.

اکنون زمان آن فرا رسیده که یک جایگاه کودک عالی خریداری کنید. در انتخاب جایگاه کودک، راحتی حرف اول را می زند. اگر شما مجبورید نیمی از شب را برای آرام کردن یک کودک بهانه گیر بگذارنید، به یک جایگاه راحت احتیاج دارید. به دنبال یک مدل زیبا و مدرن باشید که کودک بتواند بر روی آن لم بدهد.

  • آغاز به هدفمند کردن اسباب بازی ها و کتاب ها کنید.

به جای پر کردن قفسه ها و سبدها با انبوهی از اسباب بازی ها و کتاب ها آغاز به هدفمند کردن آنها کنید. اسباب بازی های مورد علاقه کودک را در چندین گروه دسته بندی کنید و انتخاب آنها را بر پایه یک نظم قرار دهید طوری که هربار یک چیز جدید برای بازی وجود داشته باشد.

قفسه های کتاب با ارتفاع کم نصب کنید تا اینطوری فضای بازی دو برابر شود. چند اسباب بازی عظیم تر بخرید و کودک را به بازی های تخیلی تشویق کنید. این کار ممکن است کمی هزینه بردار باشد اما ساعت های زیادی برای تفریح بچه ها فراهم می نماید.

  • به دنبال وسایل دومنظوره انعطاف پذیر باشید.

در اتاقی که به سبک مینیمالیسم طراحی شده هر وسیله باید دو یا سه هدف کاربردی داشته باشد. هنگام انتخاب مبلمان و وسایل مختلف نظیر کمد لباس و غیره مواردی انتخاب کنید که دومنظوره و مستحکم باشند. انعطاف پذیری یک امتیاز است که به شما اجازه می دهد از کمترین امکانات بیشترین بهره را ببرید. مثلاً اگر شما بتوانید تخت کودک خود را از یک اتاق به اتاق دیگری جا به جا کنید دیگر به گهواره سبدی روپوش دار نوزاد احتیاجی نیست.

  • اتاق کودک را زیبا کنید.

اتاق کودک شما شاید ساده باشد، اما سادگی به این معنا نیست که نمی تواند زیبا باشد. مطمئن شوید که به اندازه کافی بافت های طبیعی در طراحی آن به کار رفته است. از اضافه کردن رنگ های مختلف به اتاق نیز نهراسید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1105

به "دکوراسیون اتاق کودک به سبک مینیمالیسم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون اتاق کودک به سبک مینیمالیسم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید