دنیایی که در مریخ می بینیم چه شکلی است؟

به گزارش مجله وتورلد، مغز انسان در سازگاری با شرایط نوری مختلف بسیار خوب عمل می نماید. به استفاده از یک عینک آفتابی رنگی فکر کنید: در ابتدا، رنگ آن قابل توجه است، اما پس از مدتی، رنگ ها دوباره عادی به نظر می رسند.

دنیایی که در مریخ می بینیم چه شکلی است؟

به گزارش خبرنگاران ، مایکل وبستر، دانشمند بینایی شناختی در دانشگاه نوادا، رنو، گفت:رنگ، در هر طیفی از رنگ ها باشد، در نهایت خاکستری به نظر می رسد. طبق تحقیقات وبستر، همان مکانیسمی که لنزهای زرد و عینک آفتابی، رنگی را تصحیح می نماید، زمانی که فضانوردان به سیاره دیگری سفر می نمایند، رخ می دهد. بسته به اینکه رنگ های غالب در محیط جدیدشان چه هستند، مغز یک کاوشگر فضایی برای درک آنها تنظیم می گردد. مثلاً مریخ را در نظر بگیرید.

وبستر گفت:پیش بینی من این است که وقتی مردم به مریخ می روند، سیاره سرخ در طول زمان برای آنها قرمز به نظر نمی رسد. در عوض، زمین زنگ زده مریخ قهوه ای یا خاکستری به نظر می رسد و آسمان مریخ آبی تر به نظر می رسد، البته نه به مقدار زمین، اما به مقدار قابل توجهی کمتر از آنچه اکنون نارنجی به نظر می رسد، نارنجی است.

این بدان معنا نیست که هر آسمان بیگانه در طول زمان برای ما آبی به نظر می رسد. این بستگی به رنگ غالب نوری دارد که از جو در رابطه با رنگ های غالب چشم انداز می آید. متضاد رنگ نارنجی، رنگ آبی است، بنابراین با حرکت مغز ناظر به سمت خنثی، رنگ های سردتر احتمالاً برجسته تر می شوند. اما اگر می توانید برای مثال به یک سیاره فراخورشیدی با پوشش گیاهی بنفش و آسمان طلایی سفر کنید، ممکن است مغزتان به شکل دیگری تنظیم گردد.

در توانایی باورنکردنی مغز انسان بیشتر درباره این ماجرا بخوانید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 آذر 1402 بروزرسانی: 17 آذر 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2332

به "دنیایی که در مریخ می بینیم چه شکلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دنیایی که در مریخ می بینیم چه شکلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید