خبرنگاران استاندار: احیای موزه مطبوعات کرمان پیگیری می گردد

به گزارش مجله وتورلد، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با اشاره به ضرورت وجود موزه مطبوعات در این استان گفت: فرایند احیای موزه مطبوعات در نخستین فرصت با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان مطرح و پیگیری می گردد.

خبرنگاران استاندار: احیای موزه مطبوعات کرمان پیگیری می گردد

محمدجواد فدائی روز یکشنبه در ملاقات با مدیرعامل و اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان به اهمیت حمایت از مطبوعات و نقش این قشر در توسعه استان اشاره نمود.

وی گفت: همکاری متقابل مدیران و مطبوعات این امکان را فراهم می نماید تا مسائل و مسائل به خوبی بیان و منعکس گردد و در نهایت به هدف اصلی که برطرف مسائل مردم و توسعه و ارتقای سطح رفاه جامعه است، برسیم.

فدائی گفت: در نشست شورای اداری مردادماه سال جاری این امکان را فراهم می کنیم تا کارشناسی از حوزه رسانه حضور داشته و مباحث کاربردی مرتبط با رسانه ها بیان گردد و شاهد همکاری بهتر و بیشتر مدیران و مطبوعات باشیم.

وی ادامه داد: در مقطعی هر ماه پس از خاتمه شورای اداری، نشست خبری با حضور 2 نفر از مدیران کل برگزار گردید که می تواند ادامه پیدا کند.

70 رسانه مکتوب کرمان فعال هستند

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان نیز گفت: در حال حاضر 321 نفر عضو اصلی این خانه بوده و 40 نفر نیز به عنوان عضو افتخاری حضور دارند.

محمدرضا نژادحیدری ادامه داد: 390 نشریه، 9 روزنامه، 104 هفته نامه، 46 دوهفته نامه، 51 ماهنامه، چهار دوماهنامه، 27 فصل نامه، 13 دو فصل نامه و 2 سالنامه در استان کرمان مجوز فعالیت دارند.

وی گفت: از 256 رسانه مکتوب در استان کرمان، 70 مورد آن ضریب انتشار بالای 50 درصد دارند و جزو رسانه های فعال محسوب می شوند.

وی به تفکیک 2 دسته رسانه های رسمی و شبه رسانه ها از یکدیگر پرداخت و گفت: رسانه های رسمی جوابگوی عملکرد و مطالب خود هستند و حدود رسانه ای را رعایت می نمایند، در حالی که این مسئله در شبه رسانه ها وجود ندارد.

وی عنوان نمود: ما باید یاری کنیم رسانه های رسمی در فضای مجازی فعال تر شوند و مورد حمایت از طرف مسوولان و دولت قرار گیرند.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمان با بیان اینکه نگاه حذفی به رسانه ها نداریم، توضیح داد: آنهایی که می خواهند کار رسانه ای انجام دهند، مجوزها را دریافت نمایند.

نژادحیدری در ادامه به قدمت 20 ساله خانه مطبوعات در کرمان و لزوم ساختمان مستقل اشاره نمود و احیای موزه مطبوعات در کرمان، تعاونی مسکن خبرنگاران، مالیات مطبوعات، تسهیلات ویژه رسانه ها و خبرنگاران را خواسته های جامعه رسانه این استان عنوان نمود.

نژادحیدری همچنین ضرورت ارتباط بهتر و بیشتر مدیران کل و مسئولان استان کرمان و جوابگویی به سووالات رسانه ها را در ملاقات اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات شمال کرمان با استاندار مطرح نمود.

فوتبال کرمان نیازمند توجه بیشتر است

عضو هیات مدیره و خزانه دار خانه مطبوعات استان کرمان نیز در این ملاقات با بیان اینکه ورزشی نویسی جزئی از مطبوعات است، گفت: جامعه مطبوعاتی استان گستردگی خاصی دارد و دارای اعضا و گروه های متفاوت است که ورزشی نویسان نیز جزیی از این جامعه عظیم محسوب می شوند.

عرفان امیرخسروی اضافه کرد: فوتبال استان کرمان در بهترین شرایط ممکن واقع شده است و ظرفیت حضور سه تیم از این استان در لیگ برتر فوتبال ایران وجود دارد لذا این حوزه نیازمند توجه بیش از پیش است.

وی ادامه داد: ورزشی نویسان با بیان نقاط ضعف و قوت تیم های حاضر، جهت را برای رشد و پیشرفت باشگاه ها هموار می نمایند.

عضو هیات مدیره خانه مطبوعات استان کرمان با اشاره به کسب نتایج چشمگیر توسط تیم های استان خاطر نشان کرد: در حال حاضر تیم های مس رفسنجان و مس کرمان در رتبه نخست و دوم لیگ دسته یک فوتبال کشور قرار دارند و مدعی اصلی صعود قلمداد می شوند و در صورتی که صعود نمایند با سه نماینده در لیگ برتر فوتبال ایران خواهیم بود که خود یک رکورد منحصر به فرد در تاریخ فوتبال استان کرمان خواهد بود.

وی گفت: علی قرایی و مجموعه هیات فوتبال کرمان تمام کوشش خود را به کار بسته تا فوتبال این استان به صندلی واقعی خود برسد.

امیرخسروی با بیان اینکه روز خبرنگار در پیش است، توضیح داد: امیدواریم با همکاری استانداری و خانه مطبوعات جشنی در خور شان خبرنگاران استان کرمان برگزار کنیم.

اعضای جدید هیات مدیره خانه مطبوعات شمال استان کرمان ظهر امروز 29 تیرماه با دکتر فدائی استاندار کرمان ملاقات کردند و گفت و گو کردند.

احیا موزه مطبوعات در کرمان، نحوه همکاری متقابل مدیران و مطبوعات، حمایت استانداری از مطبوعات، نقش مطبوعات در توسعه استان و پرداخت تسهیلات به خبرنگاران از اهم مباحث مطرح شده در ملاقات 90 دقیقه ای اعضای جدید هیئت مدیره خانه مطبوعات شمال کرمان با دکتر فدائی استاندار کرمان بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران استاندار: احیای موزه مطبوعات کرمان پیگیری می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: احیای موزه مطبوعات کرمان پیگیری می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید