جزیره خارک خلیج فارس

به گزارش مجله وتورلد، جزیره خارک خلیج فارس

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی ایران یکی از جاذبه های بسیار زیبای خلیج فارس یعنی جزیره خارک را به شما معرفی خواهیم کرد که یکی از کشتی های بسیار زیبا، دیدنی و محبوب میان گردشگران است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید…

جزیره خارک خلیج فارس

جزیره خارک که برخی مواقع خارگ نیز نوشته خواهد شد یکی از جزیره های مسکونی ایران است که دارای اهمیت مالی بسیار زیادی است. این جزیره در 38 کیلومتری ساحل بندر گناوه در خلیج فارس واقع شده است و از توابع استان بوشهر محسوب می گردد.

خارک، در حدود 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر و 30 کیلومتری بندر ریگ و 35 کیلومتری بندر گناوه واقع شده و از نظر تقسیمات کشوری جزو استان بوشهر و از توابع شهرستان بوشهر است. دارای 8 کیلومتر طول (شمال- جنوب) و 4 کیلومتر عرض می باشد. ارتفاع میانه آن از سطح دریا حدود 3 متر و از نظر موقعیت جغرافیایی در 29 درجه و 15 دقیقه عرض شمالی و 50 درجه و 20 دقیقه طول شرقی واقع شده است.

آب و هوا

از مشخصه این آب و هوا، تابستان های گرم همراه با شرجی و رطوبت محلی بدون بارندگی است. گرمی هوا معمولاً از اسفندماه شروع خواهد شد به طوری که طول دوره گرما حدود 8 ماه می باشد. درجه حرارت در فصول سال از 4 تا 46 درجه سانتی گراد متغیر است.

میانگین روزانه حرارت در زمستان 17 درجه سانتی گراد و در تابستان 6/32 درجه می باشد. در اواخر پاییز مخصوصاً آذر ماه باران های پاییزی شروع خواهد شد که کیفیت هوا را بهبود می قسمتد. زمستان جزیره کوتاه است.

نحوه ورود به جزیره

با استناد به ساکن یا غیر ساکن بودن افراد دسترسی به جزیره محدود یا بلامانع می باشد ، ارگان های گوناگونی بر ورود افراد به جزیره نظارت دارند ، افراد غیر بومی ملزوم به اخذ مجوز ورود می باشند.

چگونه به خارک سفر کنیم ؟

دسترسی به جزیره خارک به وسیله شناور های دریایی و بعلاوه هواپیما ممکن است

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2367

به "جزیره خارک خلیج فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره خارک خلیج فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید