تور ارزان اروپا: تور مجازی قصر ملی پنا؛ تجلی گاه معماری اروپایی در پرتغال

به گزارش مجله وتورلد، قصر ملی پنا برجسته ترین جاذبه شهر سینترا است که با معماری بی نظیر خود، توجه گردشگران را جلب می نماید. در این مطلب از قاب تور مجازی، به قصر نام برده سفر می کنیم.

تور ارزان اروپا: تور مجازی قصر ملی پنا؛ تجلی گاه معماری اروپایی در پرتغال

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در سال 1147 میلادی، شاه آلفونسو که با القابی مثل بزرگ و فاتح از او یاد می شد؛ به منظور توسعه منطقه ها زیر سلطه کشور پرتغال، کنترل روستای سینترا را به دست گرفت و به توسعه قلعه سینترا پرداخت. بعدها، مرکز پرتغال به شهر لیسبون منتقل شد و سینترا که در 23 کیلومتری مرزهای ناحیه شمال غربی کشور قرار داشت، آرامگاه سلطنتی خانواده پادشاه باقی ماند. از آن موقع به بعد، جنگل های اطراف منطقه سینترا به عنوان تفرج گاه، زمین های شکار و موارد این چنینی، مورد بازدید افراد و به خصوص خانواده های اشرافی آن منطقه قرار می گرفت. در ادامه، سازه های لوکس و بزرگ پرتعدادی در این منطقه ساخته شد تا خاندان های اشرافی بهتر از همواره بتوانند در آن ها خوش بگذرانند. بدین ترتیب، شهر سینترا یکی از مقصدهای ویژه گردشگران کشور پرتغال، به یک جاذبه لوکس و دیدنی بدل شد.

گنجینه ها و ساختمان های پرتعداد لوکس در شهر سینترا، باعث شد تا یونسکو این منطقه را در لیست میراث های دنیای قرار بدهد. بدون ذره ای شک، مهم ترین و مشهورترین جاذبه دیدنی شهر سینترا، قصر ملی پنا (Pena National Palace) است. در شهر سینترا، دیدنی های بسیار زیادی را می توان پیدا کرد؛ اما قصر ملی پنا، خاص ترین و مجذوب کننده ترینِ آن ها است. همراه ما باشید که در تازه ترین قسمت از تورهای مجازی، به این قصر زیبا و دیدنی سر می زنیم.

آفرینش قصر ملی پنا، پیرو زحمات شاهزاده فردیناند به بار نشسته است. با وجود اینکه خاندان سلطنتی کشور پرتغال دارای استراحتگاه و آرام گاه به خصوص خود در مرکز سینترا بود و در آن استقرار داشت؛ اما شاهزاده فردیناند تصمیم گرفت یک اقامتگاه بزرگ و زیبا را بنا کند تا آن را به همسرش هدیه بدهد. ساخت قصر ملی پنا در سال 1838 میلادی شروع و پایه های این سازه بزرگ روی یک تپه بزرگ که بالای شهر سینترا قرار داشت، نهادینه شد. جایی که قصر پنا در آن ساخته می شد، پیش تر محل قرارگیری یک صومعه بود که بر اثر زلزله مهیب سال 1755 پرتغال، از بین رفته بود. این زلزله اما صومعه مورد بحث را به طور کامل از بین نبرد و بقایای بعضی از عبادتگاه های آن به شکل گیری ساختار قصر ملی پنا یاری کردند.

شاهزاده فردیناند و همسرش نتوانستند سرانجام ساخت این بنای بزرگ را ببیند و تا قبل از تکمیل شدن فرایند ساخت این قصر، هر دو درگذشتند. در سال 1889 سازه نام برده به عنوان یکی از املاک ملی کشور پرتغال شناخته شد. ملکه آملی، آخرین شخصی بود که در این قصر ساکن می شد و پس از انقلاب 1910 در پرتغال و تبعید شدن ملکه آملی، قصر پنا به یک جاذبه ملی و یک موزه باشکوه تبدیل شد. طی دهه های گذشته، رنگ های قرمز و زرد این قصر همگی به خاکستری تبدیل شدند؛ اما در سال های سرانجامی قرن 20، رنگ آمیزی مجدد این قصر باعث شد تا این بنای معروف کشور پرتغال، شکوه قدیمی خود ار دوباره به دست آورد.

قسمت داخلی این قصر از زمان خروج ملکه آملی، دست نخورده به جای مانده است. قسمت خارجی قصر ملی پنا اما با یک پارک بزرگ که دقیقا همین نام را یدک می کشد، مورد توجه دنیاگرد ها قرار می گیرد. معماری نئوگوتیک، نئو اسلامی و نئو رنسانس، مهندسی پارک و قصر ملی پنا را تحت تاثیر خود قرار داده و به شکل گیری سازه ها و منطقه ای منجر شده که چشم هر گردشگری را به خود خیره می نماید. معماری این قصر بزرگ، سازه های معروف دوران رنسانس اروپا مثل برج بلم (Belem Towe) قلعه های باواریایی و موارد این چنینی را برای بازدیدکنندگان یادآوری می نماید.

همان طور که پیش تر هم ذکر شد؛ پارک پنا نیز به میزان قصر ملی پنا که در منطقه سینترا واقع شده، زیبا و مجذوب کننده است. در زمین 270 هکتاری این پارک، گیاه های مختلفی از سراسر دنیا کاشته شده است. گیاه هایی که خواستگاه اصلی آن ها منطقه ها آمریکای شمالی، مغولستان، ژاپن، استرالیا، مصر، سدار و بیشتر است. در ادامه از شما دعوت می کنیم از طریق قسمتی که در ابتدای مطلب تعبیه شده، به بازدید از قصر ملی پنا مشغول شوید. خبرنگاران روزانه مطالب مختلفی را با موضوع تورهای مجازی و سفرهای تصویری منتشر می نماید. اگر به این جنس از مطالب علاقه مند هستید، بازدید روزانه را از خبرنگاران نباید فراموش کنید.

منبع: کجارو / airpano.com
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2049

به "تور ارزان اروپا: تور مجازی قصر ملی پنا؛ تجلی گاه معماری اروپایی در پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: تور مجازی قصر ملی پنا؛ تجلی گاه معماری اروپایی در پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید