تور استانبول ارزان: با برترین موزه های استانبول آشنا شوید

به گزارش مجله وتورلد، موزه های مجذوب کننده و دیدنی استانبول، یکی از جاذبه های کمتر شناخته شده آن است که شگفتانه ای برای گردشگران ترکیه به ارمغان خواهد آورد.

تور استانبول ارزان: با برترین موزه های استانبول آشنا شوید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

استانبول شهری زیبا و درست مثل یک مرکز فرهنگی بزرگ است. از کاخ های باشکوه و تاریخی گرفته تا مساجد کوچک و بزرگ و موزه های مجذوب نماینده و تماشای، در استانبول هیچ کمبودی از نظر جاذبه های فرهنگی و تاریخی وجود ندارد و همین موضوع تور استانبول را در سطح جهان به یکی از محبوب ترین ها در میان انواع تور ترکیه بدل نموده است. اگر از علاقه مندان به تاریخ و فرهنگ باشید، در استانبول فرصت های زیادی برای لذت بردن از تماشای های متنوع وجود دارد. در ادامه با برترین موزه های استانبول آشنا خواهید شد که اگر علاقه مند به تاریخ و فرهنگ کشورهای مختلف و به خصوص ترکیه هستید، در سفرتان به استانبول، نباید این لیست را از دست بدهید.

کاخ توپ قاپی

از قرن پانزدهم تا نوزدهم میلادی، سلطان ها، درباریان و خانواده سلطنتی در این کاخ زندگی می کردند. این کاخ، زمانی مقر امپراتوری عثمانی بود. این کاخ اولین بار در سال 1453 به وسیله سلطان محمد فاتح ساخته شد. بازدید از این کاخ و گنجینه های ارزشمند آن، شما را به سفری اعجاب انگیز در دل تاریخ می برد. علاوه بر تالارهای داخل کاخ، محوطه های این کاخ نیز تماشای است. برای بازدید از این موزه، زمان کافی در نظر بگیرید چون بخش های زیادی برای تماشا دارد.

ایا صوفیه

موزه ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین و شگفت انگیزترین موزه های جهان است. ایاصوفیه از نظر تاریخ و معماری بسیار غنی و تماشای است. 916 سال پیش و قبل از فتح استانبول به وسیله سلطان محمد، ایاصوفیه یک کلیسا بود و بعد از فتح استانبول به مسجد تبدیل شد.

در سال 1935، این بنای تاریخی به موزه تبدیل شد تا هزاران جهانگرد بین المللی بتوانند از آن بازدید نمایند. ستونی در این موزه وجود دارد که طبق افسانه ها و داستان های نقل شده، ستونی متبرک است و مردم برای برآورده شدن آرزوهای خود این ستون را لمس می نمایند. گرچه در حال حاضر این موزه باشکوه دوباره به مسجد تغییر کاربری داده است، همچنان یکی از جاهای تماشای استانبول محسوب می گردد.

بازیلیکا سیسترن

این موزه در نزدیکی ایاصوفیه قرار گرفته است و یکی از شگفت انگیزترین بناهای تاریخی استانبول است. بازیلیکا سیسترن یک مخزن آب زیرزمینی بزرگ است که ظرفیت 100 هزار تن آب را دارد. این آب انبار دارای 336 ستون است که که دوتای آن ها به شکل سر مدوسا طراحی شده است. مدوسا یکی از شخصیت های افسانه ای یونانی است. در این موزه می توانید مثل سلاطین و شاهزاده های ترک لباس بپوشید و در پس زمینه ای زیبا عکس بگیرید.

موزه باستان شناسی استانبول

موزه باستانی شناسی استانبول مجموعه ای از سه موزه است که در پارک گلخانه در نزدیکی کاخ توپ قاپی قرار گرفته است. این موزه شامل موزه باستان شناسی، موزه شرق باستان و موزه هنر اسلامی است. بیش از یک میلیون شیء تاریخی از تمدن های مختلف در این موزه به نمایش درآمده است. این موزه در قرن نوزدهم ساخته شده است. برای بازدید از این موزه زمان زیادی را در نظر بگیرید چون بخش های زیادی برای بازدید کردن دارد.

کاخ دلمه باغچه

کاخ دلمه باغچه به وسیله سلطان عبدالمجید در سال 1856 ساخته شد. این کاخ به سه قسمت تقسیم شد. این کاخ در واقع لنگرگاهی برای ناوگان عثمانی بود. باغ سلطنتی و کاخ های کوچک تابستانی به این کاخ پیوسته اند و یک مجموعه بزرگ را پدید آورده اند. در طراحی و دکوراسیون این کاخ، نمادهایی از معماری غربی دیده می گردد. این کاخ پر از چلچراغ های زیبا و آب نماهای تماشای است. نظرات و تجربیات خود را در مورد بازدید از موزه های استانبول با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1991

به "تور استانبول ارزان: با برترین موزه های استانبول آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول ارزان: با برترین موزه های استانبول آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید