تخلف 3 پلتفرم در محاسبه اینترنت کاربران

به گزارش مجله وتورلد، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: آنالیز ها نشان می دهد که 2 پلتفرم اشتراک فیلم و یک پیغام رسان داخلی در فروش پهنای باند تخلف نموده و 50 درصد هزینه اضافی از مشترکان دریافت نموده اند.

تخلف 3 پلتفرم در محاسبه اینترنت کاربران

به گزارش مهر، نصرالله پژمانفر گفت: به دنبال این تخلف صورت گرفته از سوی 3 مجموعه نماوا، فیلیمو و روبیکا، شکایتی به کمیسیون اصل نود ارائه شد. به این معنی که این پلتفرم ها دریافت حق اشتراک خود از کاربران را صفر نموده، اما از سوی دیگر، هزینه فروش پهنای باند را که باید با تعرفه 50 درصد محاسبه می شد به صورت 100 درصد محاسبه نموده اند.

وی با بیان اینکه این موضوع مورد شکایت قرار گرفته و سوال این است که به چه مستند قانونی این کار صورت گرفته و چرا سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ارتباط با این موضوع ورود ننموده است، اضافه نمود: از این رو ما سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را برای جوابگویی احضار کردیم.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی ادامه‬ داد: در جلسه جوابگویی، از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خواستیم که مستندات خود را در ارتباط با پیگیری مساله به عنوان متولی و سازمانی که باید حقوق مصرف نمایندگان را رعایت نموده و بر مقررات فضای مجازی نظارت داشته باشد، ارائه کند.

وی تاکید نمود: از آن ها خواستیم که شرح دهند چه اقداماتی انجام داده اند و مستندات خود را در این زمینه ارائه نمایند. در این زمینه سازمان تنظیم مقررات ارتباطات نیز به طور شفاهی بیان کرد که موضوع را به 3 مجموعه تذکر داده و در عین حال فقط روبیکا این راستا را ادامه می دهد که این یک تخلف محرز است.

پژمانفر با بیان اینکه ما نسبت به اینکه این مجموعه ها حق اشتراک خود را به مشترکانشان بخشیده اند نظری نداریم و این حق خودشان بوده و می توانستند این کار را انجام دهند، گفت: تاکید ما این است که 50 درصد اضافه دریافت باید به مشترکان بازگردانده گردد و نیز باید تعیین گردد که این 50 درصد چه عدد و رقمی است.

وی گفت: سوال ما این بوده که چرا سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به این 3 پلتفرم اجازه داده که پهنای باند را اینگونه محاسبه نمایند و چرا این 3 مجموعه مجاز به انجام چنین کاری بوده اند. این مساله قطعاً موجب تفاوت صندلی این 3 مجموعه با باقی مجموعه هایی که در کشور فعالیت می نمایند است.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی‬ با تاکید بر اینکه برداشت ما این است که خلاف قانون صورت گرفته و رگولاتوری باید نسبت به این موضوع جوابگو باشد، اضافه نمود: مقرر شد رگولاتوری ظرف مدت 10 روز گزارشات خود را در این باره ارائه دهد و ما به جمع بندی برسیم.

وی با تاکید بر اینکه رگولاتوری پذیرفته که این تخلف صورت گرفته و تخلف کاملاً محرز شد، ادامه داد: البته سازمان تنظیم مقررات ارتباطات این ادعا را دارد که مجوزی برای افزایش نرخ پهنای باند به این مجموعه ها نداده است. با این حال ما شرح خواستیم که موضوع روشن گردد. اگر هم مجوزی نداده اند باید پیگیری می کردند و مستندات پیگیری ها را نسبت به برخورد با این تخلف باید ارائه نمایند. در غیر این صورت هم رگولاتوری مقصر است که نظارت و اعمال نظارت نداشته و هم این پلتفرم ها مقصر هستند.

پژمانفر با بیان اینکه این تخلف در اضافه دریافت مربوط به همه مشترکانی می گردد که از این پلتفرم ها استفاده می کردند، در خصوص افزایش قیمت بسته های اشتراک نماوا و فیلیمو نیز گفت: این پلتفرم ها اگر قیمت ها را غیرقانونی افزایش داده باشند حتماً با آن ها برخورد می گردد. مسئولیت رسیدگی به این بخش نیز با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است و آن ها نمی توانند نسبت به این موضوع شانه خالی نمایند. ما این موضوع را به آن ها تذکر دادیم.

منبع: فرارو
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1622

به "تخلف 3 پلتفرم در محاسبه اینترنت کاربران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تخلف 3 پلتفرم در محاسبه اینترنت کاربران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید