اعلام کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی

به گزارش مجله وتورلد، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی صورت پذیرفت.

اعلام کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی

جهت دریافت خدمات رنگ پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

قضیه چیست؟

مالت که در مرکز مدیترانه واقع شده، ویرانه های تاریخی بسیاری را در خود جای داده و اخیرا یک اکتشاف دیگر نیز به فهرست محوطه های تاریخی این کشور اضافه شده است.

در جریان یک پروژه بازسازی، باستان شناسان بقایای یک معبد بسیار مهم رومی را که زیر یک خانه روستایی پنهان شده بود کشف کردند.

مکانی که از آن با نام Tas-Silġ یاد می گردد در جنوب سواحل مالت قرار گرفته است. این مکان یک منطقه مذهبی مهم بوده که به مدت چهارهزار سال یعنی از عصر حجر تا قرون وسطی مورد استفاده قرار می گرفته است. بقایای معابد مختلفی از جمله یک معبد رومی مشهور در این مکان وجود دارد.

یک خانه روستایی قرن هجدهمی که در این مکان واقع شده، چندی پیش فروریخت و کارشناسان فرایند بازسازی آن را از چند هفته پیش شروع نموده اند.

باستان شناسان دانشگاه مالت و دانشگاه میراث مالت محوطه اطراف خانه باستانی را مورد آنالیز قرار دادند تا وجود شواهدی از هرگونه اثر تاریخی دیگری را بسنجند.

در این آنالیز ها، تیم باستان شناسی به بقایای بنای یک معبد رومی برخورد. رومیان پس از دومین جنگ پونی مالت را تصاحب و قرنها بر این منطقه حکومت کردند. بنای کشف شده به یکی از معابد مشهور رومی تعلق دارد که بعدها به یک کلیسای بیزانسی تبدیل شده است.

به گفته باستان شناسان، کشف این بنا رویداد بسیار مهمی است، چرا که به درک بهتر تکنیکهای ساخت بناهای رومیان باستان یاری می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1181

به "اعلام کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام کشف یک معبد باستانی زیر یک خانه روستایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید