اصفهان از بزرگترین کنفرانس علمی دنیا در سال 2018 میزانی می نماید

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، مهدی جمالی نژاد ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توجه به اقدامات دانش بنیان در شهر اصفهان که شهر دانایی محور است امری لازم است، گفت: از این رو بر اساس منویات رهبر معظم در حوزه فراوری علم به این مهم در شهر اصفهان توجه ویژه اجرا شده و زمینه های توسعه شهر را بر این اساس برنامه ریزی نموده ایم.

اصفهان از بزرگترین کنفرانس علمی دنیا در سال 2018 میزانی می نماید

وی با بیان اینکه توجه مراکز فراوری علم که یکی از آنها شهرک علمی و تحقیقاتی است، لازم است، ابراز داشت: در حال حاضر با پیگیری های فراوان با همکاری مسئولان شهرک علمی و تحقیقاتی توانسته ایم در راستای تحقق این مهم میزبانی سی و پنجمین کنفرانس دنیای پارک های علم و فناوری (IASP 2018) در سال 2018 را بر عهده بگیریم.

شهردار اصفهان با بیان اینکه تاکنون این کنفرانس در کشورهایی همچون فرانسه، انگلستان، ژاپن، استرالیا، آمریکا، ایرلند، فنلاند، کانادا، چین، برزیل، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، پرتغال، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، دانمارک، استونی و قطر برگزار شده است، اضافه نمود: بعضی از این کشورها چند دوره میزبانی این کنفرانس بین المللی را عهده دار بوده اند.

وی در مورد چگونگی انتخاب اصفهان برای میزبانی از این کنفرانس بین المللی نیز گفت: بر اساس فراخوان انجمن بین المللی پارک های علمی و مناطق نوآوری در سال، 2016 اصفهان نیز آمادگی خود را گفت که در این روند شهرداری اصفهان به همراه سایر دستگاه های مرتبط آمادگی خود جهت میزبانی این کنفرانس را گفتند تا در نهایت میزبانی اجلاس از آن اصفهان شد.

جمالی نژاد با اشاره به اینکه در این کنفرانس علمی بزرگترین گردهمایی مدیران و کارشناسان دنیا در حوزه پارک های علم و فناوری و تحقق دانش محوری برگزار می گردد، اضافه نمود: می توان گفت بزرگترین واقعه سالانه در حوزه پارک های علمی در سطح بین المللی به شمار می رود.

وی به میزبانی اجلاس مسکو در امسال نیز اشاره نمود و گفت: در امسال بیش از یک هزار و 700 شرکت نماینده از 72 کشور دنیا در این اجلاس شرکت می نمایند.

شهردار اصفهان با تاکید بر اینکه به یقین میزبانی اصفهان در این کنفرانس علمی و بین المللی می تواند آورده های علمی بسیاری را برای محققان و پژوهشگران اصفهانی به همراه داشته باشد، اضافه نمود: همچنین این کنفرانس فرصت بسیار مغتنمی در این عرصه و تحقق رویکردهای دانشی خواهد بود.

وی به دیگر ابعاد و مزیت های برگزاری سی و پنجمین کنفرانس علمی دنیا در اصفهان اشاره نمود و بیان داشت: از بعد گردشگری و مالی نیز حضور بیش از یک هزار و 700 شرکت نماینده در این اجلاس دنیای می تواند زمینه حضور گردشگران بیشتری در شهر باشد و به واقع آنها تبدیل به سفیران گردشگری اصفهان خواهند شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 543

به "اصفهان از بزرگترین کنفرانس علمی دنیا در سال 2018 میزانی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اصفهان از بزرگترین کنفرانس علمی دنیا در سال 2018 میزانی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید