تور استانبول: استانبول رنگارنگ

به گزارش مجله وتورلد، عکس های معمول از استانبول همیشه کلیشه ای هستند، عکس هایی از مساجدی با مناره های بلند، کاخ های پرشکوه، خیابان های قدیمی، بازارها و مرغ های دریایی تنگه بسفر که همیشه در بروشورهای تبلیغاتی تور ترکیه و تور استانبول می بینیم. بدون شک امپراتوری عثمانی با معماری باشکوه خود، تأثیر ماندگاری در افق این شهر گذاشته است، اما قسمتی از استانبول هست (بخشی مدرن) که کمتر کسی آن را دیده است. یک معمار و عکاس 32 ساله به نام ینر تورون این قسمت ناشناخته را در عکس های خود ثبت نموده و در صفحه اینستاگرام خود به اشتراک گذاشته است.

تور استانبول: استانبول رنگارنگ

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

ینر تورون به واشنگتن پست می گوید:

انگیزه اصلی من ثبت جاهای متفاوت و کمتر شناخته شده استانبول بود تا از نگاه یک بعدی و شرق شناسی به این شهر فاصله بگیرم. من آغاز کردم در پی خطوط مستحکم، رنگ های باطراوت و الگوهای هندسی گشتن. به نظر من افزایش تنوع منظره ها به درک بهتر از این شهر، هم در چشم بینندگان و هم در چشم من یاری می نماید. حتی ساکنان قدیمی این شهر نیز باور نمی نمایند که این عکس ها از شهری گرفته شده باشد که آن ها زندگی می نمایند.

تورون معمولا برای گرفتن عکس هایی با رنگ های شاد و باطراوت به منطقه ها صنعتی و در حال توسعه محله های شهر می رفت و آنجا همان خطوط، رنگ ها و هندسه مدرنی را پیدا می کرد که در پی اش بود. متأسفانه این مکان ها به آسانی پیدا نمی شوند، چون بیشتر ساختمان های نو به رنگ خاکستری و کسل نماینده هستند. او گفت:

من بیشتر اوقات فراغتم را برای پیدا کردن این مکان ها می گذراندم. این کار شبیه پیدا کردن گنج است.

منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1940

به "تور استانبول: استانبول رنگارنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: استانبول رنگارنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید