اتهام فضایی آمریکایی ها به چین!

به گزارش مجله وتورلد، روزنامه رسمی چین، اغراق و تخریب های کشور های غربی درباره موشک چینی سرگردان در فضا را به خاطر حسادت این کشور ها به فناوری های فضایی چینی دانست.

اتهام فضایی آمریکایی ها به چین!

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه رسمی چین در یادداشتی، آمریکا را به واکنش اغراق آمیز و جوسازی های درباره موشک فضایی سرگردان چینی متهم کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی شبکه سی اِن اِن، روزنامه گلوبال تایمز چاپ کشور چین با اشاره به فرود بی خطر این موشک در آب های اقیانوس هند نوشت : اغراق و تخریب های آن ها با شکست روبرو شد.

گلوبال تایمز همچنین در واکنش به نقدها ناسا که ادعا هایی درباره مخاطرات سقوط این موشک و بی مسئولیتی چین مطرح نموده بود نوشت، این سازمان بر خلاف وجدان خود و برخلاف خرد عمل کرد.

به نوشته این روزنامه چینی: این ها به پیشرفت سریع چین در فناوری های فضایی حسادت می نمایند. بعضی از آن ها حتی کوشش می نمایند از نویز هایی که فراوری نموده اند، برای توقف برنامه پرتاب های فشرده موشک برای ساخت ایستگاه فضایی چین و مداخله در آن استفاده نمایند.

موشک فضایی فایوبی-لانگ مارچ که از هفته گذشته از کنترل خارج شده بود، روز یکشنبه بر فراز اقیانوس هند و در نزدیکی مالدیو وارد جو زمین شده و از بین رفت.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت خارجه چین پیشتر تأکید نموده بود که اغلب بقایای موشک لانگ مارچ 5 بی با ورود به جو زمین می سوزد و خطر آن برای هواپیما ها یا اجسام روی زمین بسیار کم است.

رئیس پنتاگون نیز هفته گذشته اعلام نموده بود فعلاً برنامه ای برای شلیک به یک موشک فضاپیمای چینی که چندی پیش حین بازگشت به زمین از کار افتاده است وجود ندارد و درخصوص فرود آن ها در آب های باز ابراز امیدواری کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 خرداد 1400 بروزرسانی: 10 خرداد 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1670

به "اتهام فضایی آمریکایی ها به چین!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام فضایی آمریکایی ها به چین!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید