آمار تلفات کوروناویروس از 300 نفر گذشت، نخستین مرگ خارج از چین گزارش شد

به گزارش مجله وتورلد، شمار جان باختگان شیوع کوروناویروس جدید روز یکشنبه 13 بهمن به 304 نفر رسید و فیلیپین نخستین مورد مرگ ناشی از این ویروس را در خارج از چین گزارش کرد.

آمار تلفات کوروناویروس از 300 نفر گذشت، نخستین مرگ خارج از چین گزارش شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین کمیسیون ملی بهداشت چین روز یکشنبه 2590 مورد جدید عفونت با کوروناویروس چینی گزارش داد و به این ترتیب شمار کل موارد عفونت به 14380 مورد رسید.

از طرف دیگر یک آنالیز منتشر شده بوسیله دانشمندان در دانشگاه هنگکنگ نشان داد که شمار واقعی افراد دچار عفونت با ویروس در شهر ووهان- کانون شیوع بیماری- در چین ممکن است 75815 مورد باشد.

شیوع کوروناویروس جدید که باعث اعلام شرایط اضطراری بهداشت بین المللی شده است تا به حال باعث دست کم 100 مورد عفونت در بیش از 20 کشور به غیر از چین از جمله بریتانیا، روسیه و سوئد شده است که نخستین موارد عفونت هایشان را در انتها هفته خاطرنشان کردند.

ژاپن تا به حال 20 مورد عفونت از جمله مواردی از سرایت انسان به انسان محلی را گزارش نموده است و آمریکا نیز هشتمین مورد عفونتش را خاطرنشان کرد.

ژاپن روز یکشنبه سه مورد جدی عفونت از جمله یک مورد عفونت را در مردی در دهه 40 زندگی را که در ابتدا نتایج آزمایشش منفی شده بود، گزارش کرد.

مرگ اعلام شده در فیلیپین به علت عفونت کوروناویروس در یک مرد چینی 44 ساله اهل ووهان رخ داد که در بیمارستانی در مانیل پایتخت کشور بستری بود. به نظر می رسد این مرد پیش از ورود به فیلیپین به ویروس آلوده شده بود.

این مرد در 25 ژانویه با علائم تب، سرفه و گلودرد در بیمارستان بستری شده بود. آنالیز ها نشان داد این بیمار دچار ذات الریه شدید است. گرچه حال بیمار در طول چند روز گذشته پایدار بود و ظاهرا داشت بهبود می یافت، اما در طول 24 ساعت حال او خراب شد و درگذشت. این مرد با یک زن چینی همراه بود که آزمایش او هم مثبت شد. این زن که نخستین مورد عفونت با کوروناویروس در فیلیپین بود، در بخش ایزوله بیمارستان در حال بهبودی است.

  • کشورها مسافرت ها به چین و از چین را محدود می نمایند

در همین حال بسیاری از کشورها پروازهایشان به چین و از چین را قطع نموده اند، کنترل های مرزی را افزایش داده اند یا ورود مسافران از چین را ممنوع نموده اند.

فیلیپین مدت کوتاهی پس از اعلام نخستین مرگ ناشی از کوروناویروس در این کشور ورود همه مسافران خارجی از چین را ممنوع نمود و به چندین کشور دیگر پیوست که اقدامات مشابهی انجام داده اند.

اندونزی نیز روز یکشنبه به طور موقت پروازها از سرزمین اصلی چین و به چین را از چهارشنبه آینده به طور موقت لغو خواهد نمود و برای 14 روز مانع ورود یا ترانزیت افرادی خواهد شد که از چین ملاقات نموده اند.

کنترل های مرزی شدیدتر به همراه لغو همه پروازها و عملیات تجاری باعث بروز نگرانی درباره رکود مالی در چین، دومین اقتصاد بزرگ چین شده است.

آمریکا، استرالیا و سنگاپور نیز ورود شهروندان خارجی را که در طول 14 روز گذشته در چین بوده اند، ممنوع نمودند و به شهروندان خودشان هم توصیه کردند به چین نروند.

مغولستان، روسیه و نپال مرزهای زمینی شان با چین را بسته اند و پاپوای گینه نو ورود هر فردی از بندرها یا فرودگاه ها در سراسر آسیا را ممنوع نموده است. کشورها دیگر نیز محدودیت هایی درباره افرادی که در طول 14 روز گذشته از استان هوبئی چین، کانون شیوع کوروناویروس، ملاقات نموده اند، اعمال نموده اند.

ویتنام روز یکشنبه برای مقابله با همه گیری کوروناویروس شرایط اضطراری بهداشت عمومی خاطرنشان کرد. دولت ویتنام همچنین گفت صدور ویزا برای بازدیدنمایندگان خارجی را که در دو هفته گذشته در چین بوده اند، متوقف می نماید.

نیوزیلند نیز ورود همه اتباع خارجی وارد شده از سرزمین اصلی چین را ممنوع نمود. وزارت امور خارجه و تجارت نیوزیلند سطح هشدار مسافرتی دراین کشور به سرزمین اصلی چین را به بالاترین حد، یعنی مسافرت نکنید رساند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 709

به "آمار تلفات کوروناویروس از 300 نفر گذشت، نخستین مرگ خارج از چین گزارش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار تلفات کوروناویروس از 300 نفر گذشت، نخستین مرگ خارج از چین گزارش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید