آلمان در معرض تغییرات اقلیمی شدید

به گزارش مجله وتورلد، آلمان باید در آینده با پدیده نوسانات شدید آب وهوایی مانند گرمای شدید، خشکی و باران های سیل آسا دست و پنجه نرم کند. بر اساس یک تحلیل کارشناسان، هر سال منطقه ها و حوزه حیاتی بیشتری در معرض تغییرات اقلیمی قرار می گیرند.

آلمان در معرض تغییرات اقلیمی شدید

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش دویچه وله، با تغییرات اقلیمی در دهه های آینده، آلمان در معرض زیان های چرخه طبیعت قرار خواهد گرفت که بر زیرساخت ها و سامانه های مالی این کشور تأثیری مخرب خواهد گذارد. این نتیجه یک تحلیل سال 2021 در زمینه تأثیرات اقلیمی و ریسک در آلمان بوده است.

در مقایسه با یک پژوهش سال 2015، ریسک اقلیمی در آلمان افزایش یافته است.

دو سناریو تا سال 2100

دولت آلمان هر شش سال یک بار گزارشی تحلیلی در زمینه تأثیرات و ریسک های اقلیمی تهیه می نماید. در گزارش 2021 که از سوی 25 کارشناس ادارات فدرال و نهاد های علمی تهیه شده است، دو سناریو برای بازه زمانی تا سال 2100 طراحی شده است.

یک سناریوی بدبینانه از دگرگونی شدید اقلیمی حرکت می نماید که می گوید تا اواسط این سده زمین 3 درجه سانتی گراد نسبت به دوران پیشاصنعتی افزایش دما خواهد داشت. سناریوی خوش بینانه، اما از یک تغییر ضعیف تر اقلیمی حرکت می نماید، با یک افزایش دما به مقدار 2،4 درجه سانتی گراد.

از سوی دیگر 100 عامل تأثیرگذار تغییرات اقلیمی در آلمان و تأثیرات آن مورد آنالیز قرار گرفته اند. این پژوهش می گوید در 31 مورد آن احتیاج فوری است که مسئولان وارد عمل شوند.

نتایج این تحلیل مبنایی برای مشخص راهبرد آلمان در خصوص انطباق سیاست های خود با دگرگونی های اقلیمی قرار می گیرد.

گرمای شدید، خشکی و باران های سیل آسا

این تحلیل برای مثال از گرمای کشنده به ویژه در شهرها، کمبود آب های زیرزمینی نام می برد که تأثیرات زیان باری برای اقتصاد این کشور خواهد داشت.

در این تحلیل آمده که تا به امروز منطقه ها کمی در آلمان در معرض گرمای شدید، خشکی و باران های سیل آسا بوده اند. اما تا اواسط قرن منطقه ها بیشتری با این شرایط روبرو خواهند شد. منطقه ها جنوب غربی و شرق کشور هم با نوسانات شدیدتر آب وهوایی درگیر خواهد بود.

در مقایسه با امروز، شرایط اقلیمی در منطقه ها غربی و جنوبی آلمان تغییرات بیشتری خواهد نمود.

در منطقه ها ساحلی آلمان در شمال کشور، این خطر وجود خواهد داشت که در نیمه دوم قرن جاری، سطح آب دریا به طور قابل توجهی افزایش یابد.

این تحلیل می گوید، خسارت های این تغییرات اقلیمی اثر دومینویی خواهد داشت و به سامانه های محیط زیستی مانند زمین ها، جنگل ها و آب ها، و سپس به انسان و سلامتی او کشیده خواهد شد؛ امری که از امروز نشانه های آن را می تواند شاهد بود.

در این تحلیل آمده است: در شروع این زنجیره تأثیرگذاری همواره سامانه ها و منابع طبیعت قرار دارند و سپس این زنجیره اغلب به سلامتی انسان ختم می گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1738

به "آلمان در معرض تغییرات اقلیمی شدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان در معرض تغییرات اقلیمی شدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید