چرا شهرک های کشاورزی در گیلان پا نمی گیرد؟

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران/گیلان نماینده رشت در مجلس، با اشاره به تکلیف قانونی دولت مبنی بر تشکیل شهرک های کشاورزی مانند شهرک های صنعتی، اضافه نمود: شهرک های کشاورزی هنوز در گیلان پا نگرفته و در نقطه صفر هستیم.

چرا شهرک های کشاورزی در گیلان پا نمی گیرد؟

جبار کوچکی نژاد در شورای اداری استان گیلان که در سالن غدیر استانداری برگزار گشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت، اظهار کرد: الگوی مدیریتی شهید رجایی چیزی جز صداقت و پاکدستی و امانتداری و تلاش و حضور نیروهای جهادی و مخلص نیست.

وی خواستار تسریع در شناسایی اموال غیر منقول مازاد دستگاه ها همچون مهمانسراها شد و شرح داد: هزینه نگهداری از این اموال از بیت المال تامین می شود و لذا با فروش آن می توانیم به بودجه عمرانی کشور کمک کنیم.

کننده شهرستان رشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اراضی استان گیلان همواره توجه زمین خواران را به خود جلب می کند، گفت: باید عقب ماندگی های استان در بخش کاداستر جبران شود تا مانع از زمین خواری شویم. همچنین املاک نسقی شهرها باید ساماندهی و دارای سند شوند.

کوچکی نژاد، با اشاره به تکلیف قانونی دولت مبنی بر تشکیل شهرک های کشاورزی مانند شهرک های صنعتی، اضافه نمود: شهرک های کشاورزی هنوز در گیلان پا نگرفته و در نقطه صفر هستیم، در حالی که شهرک های کشاورزی مانع از ویلاسازی و تغییر کاربری می شود.

علی آقازاده، یکی دیگر از کنندگان شهرستان رشت در مجلس نیز، با تاکید بر لزوم صیانت از بیت المال، گفت: دولت باید از املاک و ساختمان های تحت مدیریت خود استفاده بهینه کند تا مسائل جامعه را برطرف کنیم.

وی توجه به کاداستر را مانع از پیش روی به سمت انفال دانست و گفت: منابع طبیعی به همه مردم تعلق دارد، اما متاسفانه جنگل ها و رودخانه ها و اراضی کشاورزی در معرض تاراج قرار گرفته و باید این ثروت ملی را برای آیندگان حفظ کنیم.

رسول فرخی، کننده لاهیجان و سیاهکل در مجلس نیز در ادامه، آمایش سرزمین را مقدمه توسعه پایدار دانست و متذکر شد: از طریق آمایش سمت و سو گیری های استان در بخش های کشاورزی، گردشگری و صنعت براساس زیرساخت ها و ظرفیت های زیست محیطی مشخص می شود.

وی با بیان اینکه آمایش عدالت و توزیع شایسته منابع را رقم می زند، اظهار کرد: استان گیلان تحصیلکرده های بیکار دارد و با سرمایه اولیه می توانیم در بخش های کشاورزی و گردشگری و صنعتی اشتغال ایجاد کنیم.

کننده لاهیجان و سیاهکل در مجلس، ایجاد پنجره واحد را لازمه جذب سرمایه گذاران دانست و اضافه نمود: شناسایی امکانات موجود و هدفمند کردن امکانات نیز در بخش سرمایه گذاری ضرورت دارد.

مهرداد گودرزوند چگینی، کننده رودبار در مجلس نیز، با بیان اینکه فروش اموال مازاد دولت با شفافیت برای مردم همراه باشد، گفت: این امر نباید به روزنه ای برای سوءاستفاده از بیت المال تبدیل شود.

وی با اشاره به عدم تثبیت مالکیت بخشی از اراضی رودبار و لوشان از قزوین به گیلان، یادآور شد: مردم گیلان برای برخی از کارهای خود به قزوین مراجعه می کنند و لذا باید انتقال مالکیت صورت گیرد تا مسائل مردم در استان حل شود.

غلامرضا مرحبا، کننده آستارا در مجلس نیز در انتها، به تعطیل و نیمه تعطیل شدن واحدهای صنعتی حوزه انتخابیه خود اشاره کرد و گفت: در شرایطی که با بحران بیکاری روبرو هستیم، شهرک های صنعتی نباید تعطیل شوند، اما علیرغم تلاش نظام بانکی، تامین مالی لازم برای واحدهای صنعتی صورت نمی گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 15 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1207

به "چرا شهرک های کشاورزی در گیلان پا نمی گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا شهرک های کشاورزی در گیلان پا نمی گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید