مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی

به گزارش مجله وتورلد، این عایق در دو نوع ساده و یکرو چسب دار موجود است. نوع ساده آن برای عایق کاری توکار استفاده می گردد. بدین صورت که در حین ساخت ساختمان و مابین دو تیغه دیوار قرار می گیرد. به صورتی که تمامی سطوح دیوار را بپوشاند. این روش را اغلب برای عایق کاری بین واحد های آپارتمانی و یا دیواره های خارجی منازل بکار می برند. علاوه بر عایق صوت شدن دیوار، در برابر گرما هم استقامت خوبی داشته باشد.

مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی

عایق صوتی، جدیدترین و مدرن ترین نسل عایق های جاذب صدا در جهان بوده (در مصارف صنعتی و ساختمانی برای دیوارهای مشترک، سقف، کف و…) و از لحاظ کیفی بسیار مطلوب و کارآمد می باشند.

با استفاده از عایق صوتی در کف ساختمان می توان به محیطی آرامش بخش دست یافت. عایق های کف دو نوع دارند که دارای طراحی یا اجرای متفاوت می باشند، روکار یا توکار.

لایه های این عایق در کنار یکدیگر لمینت شده اند. تخته های عایق دیوار مشترک در حدود 34 کیلوگرم به وزن دیوار اصلی شما می افزایند و از عبور انرژی و ارتعاش های ناشی از صداها جلوگیری می نمایند. پشم سنگ از برترین عایق صوتی دیوار مشترک محسوب می گردد.

این عایق به صورت رولی یا تخته ای مورد استفاده قرار می گیرد و آرامش را برای ساکنین آپارتمان هایی که اتاق های آن ها دیوار به دیوار است فراهم می نمایند.

عایق های یکرو چسب دار برای مواقعی مصرف می گردد که ساختمان ساخته شده است اما از نظر صوتی عایق مناسبی ندارد. لذا در این صورت برترین راه چسباندن این عایق روی دیوار و خلاص شدن از صدا های مزاحم اطراف منزل است.

منبع مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی

انتشار: 21 مهر 1400 بروزرسانی: 21 مهر 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1856

به "مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: آشنایی با انواع عایق صوتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید