شارژ سریع 125 وات اوپو رسما معرفی گشت؛ شارژ کامل گوشی تنها در 20 دقیقه

به گزارش مجله وتورلد، شرکت اوپو در چند سال گذشته پیشگام فناوری شارژ سریع بوده است و این شرکت دقایقی قبل با معرفی شارژ سریع 125 وات بار دیگر پیروز شده رکوردشکنی کند. اوپو در کنار این فناوری، از شارژر بی سیم سریع 65 وات و دو شارژر سیمی 50 و 110 وات هم رونمایی کرد.

شارژ سریع 125 وات اوپو رسما معرفی گشت؛ شارژ کامل گوشی تنها در 20 دقیقه

اول از همه باید به شارژ سریع 125 وات بپردازیم که می تواند در عرض فقط 5 دقیقه شارژ یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را از صفر به 41 درصد برساند. همچنین برای شارژ کامل این نوع باتری کافی است 20 دقیقه منتظر بمانید. به منظور حفاظت از باتری و گوشی، یک راستا سه کاناله برای انتقال انرژی طراحی شده و همچنین اوپو 10 سنسور اضافی برای بررسی دمای گوشی به منظور افزایش ایمنی تعبیه خواهد کرد.

برای فناوری شارژ بی سیم 65 وات موسوم به AirVOOC از دوم سیم پیچ جداگانه در شارژر و گوشی برای افزایش کارایی استفاده می شود. شارژر موردنظر از پنل شیشه ای بهره می برد که برای مدیریت گرمای تولید شده مثمر ثمر واقع می شود. گفته می شود این شارژر می تواند در عرض حدود 30 دقیقه باتری 4000 میلی آمپر ساعتی را به طور کامل شارژ کند.

تولید انبوه این شارژر هنوز آغاز نشده زیرا هیچکدام از گوشی های اوپو هنوز از این استاندارد پشتیبانی نمی کنند. در پایین این شارژر یک فن خنک کننده وجود دارد که می تواند دمای آن را تا دو درجه سلسیوس پایین بیاورد و طراحی کلی آن به گونه ای است از طریق ورود هوا، از تولید گرمای بیش از حد جلوگیری می شود.

شارژر 50 وات موسوم به mini SuperVOOC بسیار کوچک و جمع وجور است و هدف اوپو از ساخت آن، ارائه یک شارژر توانا ولی کوچک است که مثلا به راحتی در جیب جا بگیرد. این شارژر با دیگر پروتکل های VOOC و همچنین استانداردهای USB PD و USB PPS سازگار است.

شارژ 100 وات هم مبتنی بر ایده مشابهی است ولی اندکی بزرگ تر محسوب می شود. این شارژر با فناوری های مختلف سازگار است و برای SuperVOOC حداکثر سرعت 65 وات، برای VOOC حداکثر سرعت 30 وات و برای فناوری های PD و Quick Charge به ترتیب حداکثر سرعت 65 وات و 36 وات را ارائه می دهد.

اوپو در مورد تاریخ عرضه گوشی های مبتنی بر این فناوری های هیجان انگیز اظهارنظر نکرده ولی در هر صورت در آینده نزدیک می توانیم انتظار عرضه گوشی های اوپو مجهز به فناوری شارژ سریع 125 وات را داشته باشیم. در همین زمینه باید خاطرنشان کنیم برند IQOO که زیرمجموعه ویوو محسوب می شود، روز گذشته از فناوری شارژ 120 وات رونمایی کرد و به زودی شیائومی هم چنین کاری انجام خواهد داد.

منبع: GSM Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1156

به "شارژ سریع 125 وات اوپو رسما معرفی گشت؛ شارژ کامل گوشی تنها در 20 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شارژ سریع 125 وات اوپو رسما معرفی گشت؛ شارژ کامل گوشی تنها در 20 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید