خبرنگاران بیش از 75 درصد کارکنان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بومی هستند

به گزارش مجله وتورلد، چابهار- خبرنگاران- معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیش از 75 درصد کارکنان بنادر و دریانوردی این استان بومی هستند گفت: نیروهای بومی در اولویت جذب قرار دارند.

خبرنگاران بیش از 75 درصد کارکنان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بومی هستند

ناصر روان بخش شامگاه پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران به موضوع جذب نیروی انسانی در بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان اشاره نمود و اضافه نمود: به کارگیری افراد از سوی دستگاه های اجرایی تنها به صورت پیمانی و به وسیله برگزاری آزمون سراسری و مطابق قانون مدیریت خدمات کشوری با رعایت شرایطی از جمله تأیید و اخذ مجوزهای لازم از سازمان اداری و استخدامی کشور امکان پذیر است.

در بعضی از شبکه های اجتماعی مطلبی با عنوان جذب نیروهای غیربومی در بخش بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان منتشر شد که بنا به گفته مسوولان مربوطه، این موضوع به درستی بیان نشده است چرا که یک شرکت بخش خصوصی طرف قرارداد بنادر و دریانوردی به 2 نیروی متخصص احتیاج داشته که از بین واجدان شرایط، یک نفر نیروی بومی و یک نفر غیربومی به مرحله مصاحبه راه یافتند و هیچ گونه جذب نیرویی صورت نگرفته است، در چنین مواردی بخش خصوصی مشخص می نماید که نیروی مورد احتیاج باید دارای چه تخصص ها و گواهینامه هایی باشد. البته پس از انجام آنالیز های لازم، شرکتِ مذکور ملزم به جذب نیروی بومی از بین سایر واجدان شرایط شد

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه حکم مقرر در ماده 17 قانون مدیریت خدمات کشوری نشان دهنده واگذاری و برون سپاری کارهای حجمی دستگاه های اجرایی است گفت: افراد در اجرای حکم این ماده به عنوان نیروی شرکت های طرف قرارداد با دستگاه های اجرایی به ارائه خدمت در دستگاه های اجرایی می پردازند.

روان بخش ادامه داد: مطابق ماده 18 قانون مورد اشاره، این دسته از کارکنان تحت پوشش کارفرمای غیردولتی قرار می گیرند و دستگاه های اجرایی هیچ گونه تعهد و یا نقش و مسئولیتی در قبال جذب و به کارگیری آن ها نداشته و شرکت های خصوصی مربوطه بنا به تشخیص و احتیاج خود در این موارد اقدام می نمایند.

معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان افزود: دخالت دستگاه های اجرایی در استخدام نیروهای شرکت های زیرمجموعه، مانع از کنترل و نظارت بر نحوه اجرای قراردادهای طرفین خواهد بود.

وی تاکید نمود: توصیه ما به همه پیمانکاران و سرمایه گذاران بخش غیر دولتی طرف قرارداد به بکارگیری نیروهای بومی در پروژه ها است.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1586

به "خبرنگاران بیش از 75 درصد کارکنان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بومی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیش از 75 درصد کارکنان بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان بومی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید