آشنایی با مثلث برمودا مرموزترین نقطه جهان

به گزارش مجله وتورلد، مثلث برمودا نامی آشنا برای همه مردم دنیاست و افسانه های مختلفی برای آن روایت شده است اما با این همه پیشرفت در تکنولوژی هنوز این منطقه معمایی سر به مهر برایمان مانده است. در ادامه حقایقی را در مورد این منطقه مرموز برایتان خواهیم گفت.

آشنایی با مثلث برمودا مرموزترین نقطه جهان

مثلث برمودا منطقه ای شگفت انگیز در اقیانوس اطلس است که تاکنون صدها کشتی و هواپیما را در خود بلعیده و یکی از بزرگ ترین اسرار حل نشده دوران مدرن به شمار می آید. تاکنون نظریات و داستان های زیادی در مورد این مثلث اسرار آمیز ارائه شده که هیچ یک به طور کامل به اثبات نرسیده اند. در ادامه متن به تعدادی از واقعیت های جالب و شگفت انگیز در مورد این منطقه اسرار آمیز و خطرناک اشاره می کنیم تا بیشتر و بهتر با آن آشنا شوید.

  • اسم دیگر این مثلث اسرار آمیز مثلث شیطان (Devils Triangle) است.
  • مثلث برمودا اصلا کوچک نیست و 500.000 کیلومتر مربع وسعت دارد.
  • مثلث برمودا محدوده ای مثلثی شکل بین فلوریدا، پورتوریکو و جزیره برمودا در وسط اقیانوس اطلس است به همین دلیل به آن مثلث برمودا گفته می شود.
  • محدوده مثلث برمودا ثابت نبوده و حتی خارج از محدوده آن نیز تاثیراتش دیده شده و حس می شوند.
  • این مثلث مرگبار تاکنون صدها هواپیما و کشتی را در خود فرو برده و در 100 سال اخیر جان بیش از 1.000 نفر را به اشکال مختلف گرفته است. نکته جالب این که تاکنون حتی بقایای این کشتی ها و هواپیماهای غرق شده نیز کشف نشده اند.
  • داستان های زیادی برای توضیح آن چه که در این منطقه اسرار آمیز می گذرد ساخته شده است. بر اساس برخی از این داستان ها، هیولاها مسئول تمامی اتفاقات ناگواری هستند که تاکنون در این نقطه اسرار آمیز اقیانوس رخ داده اند. برخی دیگر نیز این اتفاقات را نتیجه نفرین ساکنان شهر باستانی و گمشده آتلانتیس می دانند.
  • در سال 1918 یک ناوگان نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا با بیش از 300 خدمه و ده ها هزار تن سنگ معدن منگنز در این نقطه ناپدید شدند و در سال 1945 نیز 5 بمب افکن ایالات متحده با 14 خدمه آن ها در این منطقه سقوط کرده و از آن زمان تاکنون هیچ نشانی از آن ها یافت نشده است.
  • اولین کسی که در مورد این مثلث اسرار آمیز اطلاعاتی را جمع آوری کرد کریستف کلمب کاشف معروف ایتالیایی بود. وی در طول اولین سفر خود به دنیای جدید در سال 1942، در یادداشت های خود گفته است که قطب نمای کشتی در درون این مثلث اسرار آمیز از کار افتاده بود.
  • عبارت مثلث برمودا برای اولین بار در سال 1964 در مقاله ای در مجله آرگوسی (Argosy) توسط یک نویسنده پدیده های اسرار آمیز به نام وینسنت گادیس (Vincent Gaddis) به کار برده شد.
  • به عقیده برخی از صاحب نظران، نمایشنامه طوفان (The Tempest) نوشته ویلیام شکسپیر بر اساس داستان واقعی یک کشتی غرق شده در این منطقه نوشته شده است.
  • در سال 2016 دانشمندان به این نتیجه رسیدند که در پشت پرده راز این منطقه ناشناخته ابرهای شش گوشه ای (Hexagonal Clouds) قرار دارند که باعث به وجود آمدن بمب هایی متشکل از هوا (Air Bombs) و بادهایی با سرعت 170 مایل بر ساعت می شوند.
انتشار: 2 تیر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1

به "آشنایی با مثلث برمودا مرموزترین نقطه جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مثلث برمودا مرموزترین نقطه جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید