فراوری آیفون 12 در هند شروع شد

به گزارش مجله وتورلد، اپل در راستای افزایش ظرفیت فراوری در دومین بازار عظیم تلفن هوشمند دنیا، فراوری آیفون 12 را در هند شروع کرد.

فراوری آیفون 12 در هند شروع شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، شرکت فاکسکان که فراورینماینده قراردادی محصولات اپل است، مدل آیفون 12 را در هند مونتاژ می نماید اما در حال حاضر مدلهای دیگر آیفون 12 شامل پرو، پرو مکس و مینی در این کشور فراوری نمی شوند.

این اقدام نشان می دهد که هند به یک قطب عظیم برای فراورینمایندگان جهانی تلفن هوشمند تبدیل شده است. سامسونگ، شیائومی، اوپو، ویوو و وان پلاس بیش از نیم دهه است در حال فراوری مدلهای تلفن هوشمند خود در هند هستند و ظرفیت فراوریشان را طی سالهای اخیر افزایش داده اند.

دهلی نو به منظور جذب غولهای جهانی، تخفیفهای مالیاتی به شرکتها برای فراوری محصولاتشان در این کشور عرضه نموده و در ماههای اخیر با جدیت بیشتری این کوششها را دنبال نموده است.

اپل مونتاژ بعضی مدلهای آیفون را در سال 2017 در هند شروع کرد و نخستین مدلی که مونتاژ شد آیفون SE بود با این حال در سالهای نخست، شرکای قراردادی اپل تنها مدلهای قدیمیتر آیفون را در هند فراوری می کردند.

تحلیلگران برآورد نموده اند که اپل در راستای کاهش وابستگی به چین، میخواهد هفت تا 10 درصد از فراوری آیفون را به هند منتقل کند. این شرکت آمریکایی سال گذشته فروشگاه آنلاین در هند راه اندازی کرد و سال جاری نخستین فروشگاه خود در این کشور را افتتاح کرد.

فراوری اپل سال گذشته پس از اعتراضات خشونت آمیز کارگران کارخانه ویسترون در هند، ضرر کرد. اما به نظر می رسد این شرکت تایوانی مشکلاتی که وجود داشته را حل نموده است. ویسترون ماه گذشته اعلام نمود در حال استخدام کارگر بوده و بزودی فراوری در کارخانه اش که نزدیک بانگلور واقع شده است را ازسرخواهد گرفت.

سخنگوی اپل در هند اظهار کرد: این شرکت برای جلب رضایت مشتریانش، کوشش می نماید بهترین محصولات و خدمات را ارایه کند. مفتخریم که فراوری آیفون 12 را در هند برای مشتریان هندی خود شروع می کنیم.

بر اساس گزارش تک کرانچ، اپل تنها دو درصد از بازار تلفن هوشمند هند را در اختیار دارد اما رشدش در ماههای اخیر افزایش پیدا نموده است. طبق اعلام شرکتهای تحقیقاتی کانترپوینت و سایبرمدیا ریسرچ، اپل در سه ماهه منتهی به دسامبر بیش از 1.5 میلیون دستگاه آیفون در هند فروخت که بر مبنای سالانه 100 درصد رشد داشت و بهترین سه ماهه این شرکت تا به این تاریخ بود.

به گفته جایانت کولا، تحلیلگر ارشد شرکت کانورجنس کاتالیست، برخلاف شرکتهای خارجی متعددی که محصولات و خدماتشان را به قیمت پایین در هند عرضه می نمایند، اپل صرفا روی بخش کوچکی از جمعیت این کشور متمرکز شده که قادر به خرید محصولات گران قیمت هستند. و اگرچه سالها زمان برد اما اپل بخش کوچکی از این بازار رو تصاحب کرد که رو به رشد است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 اسفند 1399 بروزرسانی: 30 اسفند 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1539

به "فراوری آیفون 12 در هند شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری آیفون 12 در هند شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید