تندباد استان مرکزی را درنوردید

به گزارش مجله وتورلد، مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی گفت: تندبادی با سرعت بیش از 60 کیلومتر بر ساعت نقاط مختلف این استان را در شبانه روز اخیر درنوردید.

تندباد استان مرکزی را درنوردید

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، رضا مرادی اضافه کرد: آنالیز ها نشان دهنده تداوم ناپایداری های ضعیف همرفتی تا روز شنبه در استان مرکزی است که موجب افزایش ابرناکی به ویژه در ساعات بعدازظهر می گردد و رگبار در بعضی از نقاط استان به خصوص در نیمه شمالی می گردد.

وی بیان نمود: سرعت وزش باد عصر روز پنجشنبه به طور نسبی در استان شدید است و در روزهای آدینه و شنبه هفته آینده نیز وزش باد با شدت کمتر ادامه می یابد.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: گزارش ایستگاه های هواشناسی و آنالیز تصاویر ماهواره نشانگر انتقال توده گردوخاک از مناطق غربی کشور عراق به این استان دارد که موجب کاهش دید افقی شده او پیش بینی می گردد در ساعات آینده به تدریج از غلظت ذرات آن کاسته گردد.

مرادی گفت: روز یکشنبه هفته آینده، جوی پایدار در استان مرکزی پیش بینی شده اما، آنالیز ها از ورود یک سامانه بارشی جدید در روز دوشنبه به کشور حکایت داردکه در صورت نداشتن تغییر در الگوی نقشه ها از روز سه شنبه استان مرکزی را در بر می گیرد.

وی بیان کرد: مجموع بارندگی 24 ساعت گذشته در استان مرکزی در اراک به 9 دهم میلیمتر، در ساوه به 2 و هشت دهم میلیمتر، در تفرش به 9 و 9 دهم میلیمتر، در خمین چهار دهم میلیمتر، در محلات یک و سه دهم میلیمتر، در شازند سه و 9 دهم میلیمتر، در خنداب سه دهم میلیمتر، در کمیجان 2 و نیم میلیمتر، در دلیجان هشت دهم میلیمتر، در آشتیان هشت و نیم میلیمتر، در غرق آباد به 10 و یک دهم میلیمتر، در فرمهین به پنج و نیم میلیمتر و در مامونیه به چهار و نیم میلیمتر رسید.

مسئول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مرکزی اضافه کرد: دلیجان با بیشینه دمای 18 و نیم درجه سانتیگراد بالای صفر گرمترین و غرق آباد با کمینه دمای سه و 2 دهم درجه سانتیگراد بالای صفر سردترین شهر این استان در 24 ساعت گذشته گزارش شده است.

268 و یک دهم میلیمتر بارندگی در سال زراعی جاری (اول مهرماه سال 98) تا به امروز در استان مرکزی به ثبت رسیده که این میزان نسبت به بلندمدت 27 و هشت دهم درص افزایش یافته است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 938

به "تندباد استان مرکزی را درنوردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تندباد استان مرکزی را درنوردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید