تجربه بازی با ببرهای وحشی در تایلند

به گزارش مجله وتورلد، باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند

هرکسی در زندگی شانس دیدن یک ببر بزرگ و زیبا را نخواهد داشت. گربه هایی غول پیکر و وحشی که از زیباترین حیوانات حیات وحش کره زمین هستند. همه ما گربه های کوچک و بامزه را در کوچه و خیابان می بینیم و با آن ها بازی می کنیم و افراد زیادی هم از گربه های خانگی نگهداری می نمایند با این حال دلمان می خواهد همتای بزرگ ترشان را هم ببینیم و حتی اگر شهامتش را داشتیم دست نوازشی بر سرشان بکشیم. تماشای ببر در طبیعت از آن چه فکرش را می کنید هم پیچیده تر است یک این که، ببرها به شدت در معرض خطر هستند و فقط چند هزار قلاده در زیستگاه های بومی خود وجود دارند. دوم آن که، ببرها فوق العاده خطرناک هستند. اگر یک بار اندازه بزرگشان، دندان های تیزشان و چنگال هایشان را می دیدید احتمالا دیگر تمایلی برای دیدنشان از نزدیک نداشتید. در باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند اما همه چیز فرق می نماید. این جا شما شانس بازی کردن با ببرها بدون این که هیچ خطری تهدیدتان کند را خواهید داشت. در ادامه با خبرنگاران به باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند بیایید.

تجربه بازی با ببرهای وحشی در تایلند

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

هنگامی که حرف اسارات به میان می آید دیگر حیوانات قدرت خود را از دست می دهند و این انسان ها هستند که در موضع برتر قرار می گیرند. این جا مانند باغ وحش یا سیرک نیست که از دور به تماشای حیوانات بنشینید بلکه می توانید ببرها را در محل مخصوصی ببینید و امکان آن را دارید که از نزدیک پیش ببرها باشید، تجربه ای ایده آل که هرگز فراموش نخواهید کرد.

باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند این امکان را به شما می دهد. مجموعه تجهیزات زیادی دارد، نه تنها می توانید ببرها را از نزدیک ببینید بلکه درست مانند حیوانی خانگی ببرها در آغوشتان می آیند و اگر دوست داشته باشید با آن ها عکس خواهید گرفت.

محبوبیت جاذبه های توریستی مانند باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند در سراسر دنیا پیچیده است، فکر بازدید از آن ها برای یکی از برنامه های سفر بسیار هیجان انگیز به نظر می رسد اما بهتر است قبل از رفتن به این مرکز یا هر جای مشابه دیگر ابتدا از وضعیت نگهداری حیوانات در آن ها مطمئن شوید. مجموعه ها معمولا درآمد زیادی دارید و تایگر کینگدوم از آن دسته است که بیشتر روی سود دهی تمرکز نموده است.

پیشینه باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند

باغ وحش دو شعبه دارد یکی از چیانگ مای و دیگری در پوکت، طبق گزارشات اخبار پوکت ماجراهای افسانه ای ببرها در تایلند از اوایل قرن هجدهم میلادی آغاز شد.

افسانه های می گویند، صاحب اولیه باغ وحش تایگر کینگدوم 30 سال قبل از تاسیس آن از توله ببری که مادرش کشته شده بود نگهداری می کرد. فرد روستایی که توله را پیدا نموده بود، به خاطر این که او پول و زمین کافی برای نگهداری از ببر داشت، توله ببر را بهش داده بود. کم کم نگهداری حیوانات بیشتری به وی سپرده شد که نگهداری از آنان به پول بیشتری احتیاج داشت در نتیجه ایده تاسیس تایگر کینگدوم به ذهنش رسید. او تصمیم گرفت به جای باغ وحش مرکزبازپروری از حیوانات را تاسیس کند.

در سال 2008، تایگر کینگدوم چیانگ مای باز شد. در ابتدا، امکانات آن دقیقا مانند یک باغ وحش استاندارد بود اما با گذشت زمان، بازدیدنمایندگان مجاز به تماشای ببرها از نزدیک شدند. در حقیقت، یک گروه از گردشگران استرالیایی با شرط رفتار کردن دقیقا مانند مربیان ببرها اجازه ورود به محوطه را یافتند. شاید این آغاز یک راه جدید و نوآورانه برای کسب پول بیشتر از ببرها در این مرکز بود. در حال حاضر افرادی که با بازدید از تایگر کینگدوم می روند باید 15 دلار برای هر ببری دوست داشته باشند ببینند بپردازند و می توانند از میان توله های تا ببر بالغ هر کدام را که می خواهند انتخاب نمایند.

در سال های اخیر گردشگری ببرهای تایلند به سمت تجربه تعاملی حرکت نموده است و به همین ترتیب، سوء ظن ها درباره رفاه و آسایش آنان افزایش یافته است. اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید که ابتدا به سلامتی حیوانات اهمیت می دهید و بازی کردن با آن ها در درجه دوم اهمیت برایتان قرار می گیرید با ما همراه باشید.

شرایط نگهداری از ببرها

اگر درباره شرایط نگهداری ببرها در باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند سرچ کنید نوشته های متناقضی را پیدا می کنید، اما حقیقت آن جا است که همه چیز از گفته های فردی ناآگاه در دنیای اینترنت آغاز شد و از آن جا که اگر شایعه ای در فضای مجازی پخش گردد دیگر نمی توان جلو آن را گرفت این حرف های بی پایه هم همچنان گفته می گردد. اما چه دلایلی برای اثبات این که به ببرها داروهای آرامش بخش نمی دهند وجود دارد:

اول از همه آن که شما می توانید اول وقت به مجموعه بروید و تا غروب خورشید آن جا بمانید. ببرها قبل و بعد از حضور مردم غذا می خورند و این که بخواهند میان روز بهشان چیزی بخورانند غیر ممکن است و تاثیر هیچ دارویی هم کل روز بر روی آن ها باقی نخواهد ماند.

اگر این حقیقت که دارویی تاثیر طولانی مدت بر روی ببرها ندارد را نادیده بگیریم باید بدانید که خوراندن چنین چیزی به ببرها باعث می گردد آن ها از پیرامونشان ناآگاه شوند و هرکاری ازشان سر بزنید (از جمله حمله به بازدید نمایندگان)، مانند تمامی حیوانات خانگی تنها برای موارد درمانی به آن ها آرام بخش داده می گردد و ماندن آن ها در چنین شرایطی برای بیش از یک ساعت بسیار خطرناک است.

افرادی که ببرها را تربیت می نمایند عاشقاشان هستند و برایشان احترام زیادی قائل هستند و ببرها مانند سگ ها و گربه های خانگی با این افراد دوست می شوند و آموزش هایشان را انجام می دهند.

درست است که بیشتر ببرهایی که در طبیعت نیستند از اضافه وزن رنج می برند. با این حال، این فقط به ببرها محدود نمی گردد، بلکه تمام حیوانات باغ وحش ها همین وضعیت را دارند. مسئله این است که سعی می نمایند رژیم غذایی طبیعی و محیطی حیوانات در طبیعت در این مراکز هم اجرا گردد.

مشکل دیگر آن است که بسیاری از بازدید نمایندگان با دیدن ببری که وزنش بسیار مناسب است شکایت می نمایند که بیش از حد لاغر است و سو تغذیه دارد و در عوض از ببرهای چاق و چله خوششان می آید.

در باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند متخصص تغذیه بر رژیمشان نظارت دارد و وزنشان را در وضعیت ایده آل نگه می دارند.

چرا رفتار ببرها انقدر محبت آمیز است؟

هرچه از سن کم تر با حیوانات دوست شوید رابطه محبت آمیز آن ها با آدم ها قوی تر می گردد. توله ببرها از زمان تولد با مربانشان دوست می شوند و هرکدام مربی مخصوص خودشان را دارند. هر کدامشان شخصی خاص خودشان را دارند، بعضی اجتماعی تر، بعضی بازیگوش تر و گروهی باهوش تر هستند.

اگر شانسش را داشته باشید در روز مراجعه خود ببرها را در حال کشتی دریافت در استخر خواهید دید که در کوششند خودشان را خنک نمایند. آن ها روی هم آب می پاشند و حسابی ورجه وورجه می نمایند. بخصوص جوان تر های باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند که اکثرشان بازیگوش هستند.

کوشش برای آینده ای روشن

مرکز آموزش باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند در چیانگ مای، یک پروژه جدید است که در حال حاضر مشغول انجام برنامه ریزی های لازم بر رویش هستند. این تنها یکی از گام های بسیار برای آموزش افراد درباره ببرها و رفتار آنها است. بسیاری از دانش آموزان دامپزشکی برای یادگیری به این جا می آیند. اگر یک ببر وحشی زخمی پیدا گردد معمولا به خاطر تجربه زیاد از پرسنل تایگر کینگدوم خواسته می گردد که در درمان حیوان یاری نمایند.

همه ما اعتقاد داریم که جای حیوانات وحشی در حیات وحش نیست و بیشتر این مجموعه ها هم در حال تغییر هستند. در باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند نیز کوشش بر آن است با یاری سازمان های حیات وحش از ببرها محاقظت گردد.

بازدید از باغ وحش تایگر کینگدوم تایلند

بیشتر بازدید نمایندگان چند ساعتی را تاکسی یا songthaew (وانتی دارای کابین بار برای نشستن در پشتش) می گیرند. هزینه آن نسبت به مبدا حرکتتان و قدرت چانه زنی شما تغییر می نماید. در چیانگ مای قیمت ها بین 200 تا 500 بات تغییر می نماید. در پوکت نیز می توانید با حدود 100 بات از ساحل پاتونگ (برای یک طرف) به سمت باغ وحش برسید. (قیمت ها ممکن است تغییر نمایند)

اگر می خواهید جهت مالی تر را بخوانید راه آن این گونه است:

  • چیانگ مای: songthaew زرد رنگ هر 15 دقیقه از ایستگاه اتوبوس Chang Phueak راه می افتند و سپس شما را به تقاطع چهار راه اصلی می رسانند. از این جا با حد اکثر 10 دقیقه پیاده روی به مقصد می رسید. نگران گم شدن هم نباشید علامت های راهنمای کافی برایتان وجود دارد. قیمت هر سمت اتوبوس نیز 40 بات است. برای بازگشت با songthaew نیز باید خودتان را به جاده اصلی برسانید و در سمت دیگر منتظر آن بایستید حتما یادتان باشد که قبل از سوار شدن از راننده بپرسید که مقصدشان ایستگاه اتوبوس Chang Phueak است. اگر آنلاین بلیط بخرید می توانید ترانسفر را هم تهیه کنید که برای هر فرد 200 بات است.

آدرس: 51/1 Moo 7 Rim-Tai, Mae-Rim Chiang Mai, Thailand 50180

شماره تماس: 6653860704+

ساعت کاری: هر روز از ساعت 8 صبح تا 18 عصر

  • پوکت: songthaew آبی از انتهای ساحل Patong با دریافت حدود 25 بات شما را به مقصد می برند.

آدرس: 118/88 Moo 7 Kathu, Kathu, Phuket, Thailand, 83120

شماره تماس: 6676323311+

ساعت کاری: هر روز از ساعت 9 صبح تا 18 عصر

لیست قیمت ها

بلیط ها شامل ورودی پارک و بیمه می گردد. برای بازی با هر ببر تنها 10 دقیقه فرصت خواهید داشت.

در چیانگ مای

در پوکت

قیمت ها در سال 2019 معتبر بوده و بعد از آن تغییر خواهند کرد.

منبع: tigerkingdom.com

منبع: الی گشت
انتشار: 22 مرداد 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 250

به "تجربه بازی با ببرهای وحشی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه بازی با ببرهای وحشی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید