بوشهری ها از خریدن کالاهای فاقد برچسب قیمت خودداری نمایند

به گزارش مجله وتورلد، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در راستای حمایت از حقوق مصرف نمایندگان و اجرای طرح پویش بدون قیمت نخریم شهروندان از خریدن کالاهای بدون برچسب قیمت خودداری نمایند.

بوشهری ها از خریدن کالاهای فاقد برچسب قیمت خودداری نمایند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، سید حسین حسینی در این رابطه افزود: یکی از مؤثرترین راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف نمایندگان، رعایت نصب برچسب قیمت تعیین از سوی فروشندگان است.

وی بیان نمود: با توجه به راه اندازی و اجرای پویش های بی قیمت نخریم در استان بوشهر، انتظار می رود شهروندان در راستای راه اندازی پویش مبارزه با نصب نکردن برچسب قیمت بر روی کالا در بازار همکاری لازم را انجام دهند.

حسینی با اشاره به این که درج نکردن قیمت بر روی کالا از سوی فروشندگان تخلف است مطرح کرد: یکی از مهم ترین راه های جلوگیری از تخلف بعضی فروشندگان، خرید نکردن از آنان است که این امر با اجرای پویشبدون قیمت نخریم از سوی مردم استان بوشهر انجام می گردد.

وی ادامه داد: قانون گذار نیز در قوانین متعدد ازجمله ماده 6 قانون تعزیرات حکومتی، ماده پنج قانون حمایت از حقوق مصرف نمایندگان در مورد درج قیمت، الصاق برچسب یا اتیکت روی کالا یا نصب تابلو و نرخ نامه در محل کسب یا حرفه به نحوی که قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت به آسانی و روشنی برای همگان قابل دیدن باشد الزامی نموده است.

حسینی افزود: انتظار است شهروندان به جای خرید از واحدهایی که قیمت کالا را درج نمی نمایند از سایر فروشگاه های قانونمند در نصب قیمت، جنس های موردنیاز خود را تهیه نمایند تا متخلفان نیز درصدد پایبندی به قانون برآیند.

وی همچنین از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف ازجمله درج نکردن قیمت کالا و غیره با شماره تلفن 124 ستاد خبری این سازمان تماس و مراتب را اعلام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 710

به "بوشهری ها از خریدن کالاهای فاقد برچسب قیمت خودداری نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بوشهری ها از خریدن کالاهای فاقد برچسب قیمت خودداری نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید