بازوی روباتیکی که کاربر را تبدیل به هشت پا می نماید! ، مبتنی بر دستیارهای صوتی و دکمه های فیزیکی

به گزارش مجله وتورلد، گروهی از پژوهشگران نوعی بازوی روباتیک طراحی نموده اند که کاربر را تبدیل به هشت پا می نمایند. اگرچه این یک استعاره است اما به طور عملی کار می نماید.

بازوی روباتیکی که کاربر را تبدیل به هشت پا می نماید! ، مبتنی بر دستیارهای صوتی و دکمه های فیزیکی

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این بازوی روباتیک در قالب یک کوله پشتی یاری می نماید تا کاربر بتواند چند حرکت را همزمان اجرایی کند.

آزمایشگاه بیوروبوتیک کارنگی ملون، بیشتر به عنوان محل تولد روبات های چندوجهی، امدادی و قابل ترکیب با دیگر روبات ها شناخته می گردد. اما اکنون روند فعالیت این آزمایشگاه کمی متفاوت شده است. ایده پشت این پروژه این است که اجازه دهیم کاربران بتوانند کارهایی را انجام دهند که انجام دادن آن ها با دو دست پیچیده و گاهی غیرممکن است.

یکی از اعضای ارشد این پروژه؛ ویتمن شرح می دهد : یک کار رایج در مونتاژ خودرو یا مونتاژ هواپیما، نگه داشتن سقف یا درهای مختلف و تعمیر بخش داخلی آن است. بنابراین اگر قصد تعمیر بخشی را در پایین ماشین یا سقف یک هواپیما داشته باشید، اغلب در این صنعت، باید دو نفر روی این بخش کار نمایند، یکی از آنها در یا بخش های مزاحم را نگه می دارد و نفر دیگر نیز وظیفه تعمیر را انجام می دهد. اما پروژه ما مشکل مذکور را به طور کامل حل می نماید.

این پروژه فعلا برای کنترل دست کاربران کار می نماید اما ممکن است به زودی به وسیله پاها نیز نیز قابل اجرا باشد. رویکردی که پروژه تبدیل انسان به هشت پا را به شدت تسهیل می نماید. اما شاید یکی از مهمترین محدودیت های این نوع پروژه ها را بتوان این موضوع دانست که چگونه یک کاربر می تواند در یک زمان خاص چند موضوع را کنترل کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 27 آذر 1401 بروزرسانی: 27 آذر 1401 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2208

به "بازوی روباتیکی که کاربر را تبدیل به هشت پا می نماید! ، مبتنی بر دستیارهای صوتی و دکمه های فیزیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازوی روباتیکی که کاربر را تبدیل به هشت پا می نماید! ، مبتنی بر دستیارهای صوتی و دکمه های فیزیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید