استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا ، سپاهان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان

به گزارش مجله وتورلد، احتمال حذف نمایندگان فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل رعایت نکردن استانداردهای حرفه ای سازی قوت گرفت.

استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا ، سپاهان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، در فضای فوتبال شایعه شده کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای تهدید آمیز از حذف قریب الوقوع کنندگان فوتبال ایران از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل رعایت نکردن استانداردهای حرفه ای خبر داده است.

اگرچه فدراسیون فوتبال ایران هنوز دریافت این نامه را تایید نکرده است اما صبح امروز ابتدا یکی از خبرگزاری ها از احتمال حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل مالکیت مشترکشان خبر داد و سپس یکی از خبرنگاران صدا و سیما توییت کرد بمب خبری در راه است.

پیگیری ها نشان می دهد روز گذشته نیز مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به دیدار وزیر ورزش رفتند تا راه های برون رفت از این دردسر تازه را بررسی کنند. گفته می شود تیم های ایرانی، البته به غیر از سپاهان که گویا تمامی مدارکش از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا مورد تایید قرار گرفته، استانداردهای مدنظر کمیته حرفه ای سازی آسیا را رعایت نکرده اند. سال های گذشته، فدراسیون قبلی به هر زحمتی بود از طریق روابطی که با مدیران ارشد کنفدراسیون فوتبال آسیا داشت، موانع موجود بر سر راه تیم های ایرانی را برطرف و آن ها را در لیگ قهرمانان آسیا حفظ می کرد اما این بار گویا فدراسیون فوتبال به موقع اقدامات لازم را برای نامه نگاری با کنفدراسیون انجام نداده و هشدارهای قبلی این مرجع را نادیده گرفته است و حالا کار به جایی رسیده که گفته می شود کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم گرفته تیم های استقلال، پرسپولیس و حتی فولاد خوزستان را به دلیل مسائلی که در زمینه خصوصی سازی، زیرساخت ها، شفاف کردن درآمدها، قطع وابستگی به منابع دولتی، داشتن پرونده های باز، پنجره جابجایی بسته، طلبکاران و شاکیانی که برای دریافت مطالبات شان به کنفدراسیون فوتبال آسیا مراجعه کرده اند و مسائل دیگری که بر سر راه حرفه ای شدن این باشگاه ها واقع شده است، از لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد.

مدیران دو باشگاه استقلال و پرسپولیس امیدوارند با همکاری وزارت ورزش راهی برای خروج از این بن بست پیدا کنند اما کار اصلی را فدراسیون فوتبال باید انجام بدهد که ظرف روزهای به جای مانده تا صدور حکم قطعی از حذف تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا جلوگیری کند. تا این لحظه فدراسیون فوتبال هیچ واکنشی به این اتفاق نشان نداده و به صورت رسمی خبر دریافت نامه از کنفدراسیون فوتبال آسیا را تایید یا تکذیب نکرده است اما تکاپوی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نشان می دهد خطر حذف این بار جدی تر از همیشه است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1934

به "استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا ، سپاهان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استقلال و پرسپولیس در آستانه حذف از آسیا ، سپاهان تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید