قابلیت Taptic Time در اپل واچ چیست و چطور فعال می گردد؟

به گزارش مجله وتورلد، بسیاری از کاربران اپل واچ با قابلیت Taptic Time آشنا نیستند. به زبان ساده، این مشخصه به شما اجازه می دهد بدون اینکه به نمایشگر نگاه کنید، از گذشت زمان خبردار شوید. اگر می خواهید از این قابلیت استفاده کنید، پس این مطلب را از دست ندهید.

قابلیت Taptic Time در اپل واچ چیست و چطور فعال می گردد؟

قابلیت Taptic Time در اپل واچ چیست؟

این تعیینه با ارائه ای از ویبره های ملایم، به شما این امکان را می دهد که بدانید در چه ساعتی از روز یا شب قرار دارید. بنابراین برای درک ساعت، کافی است الگوهای ویبره را درک کنید. روی هم رفته اپل واچ از بازخورد لرزشی یکی از برترین ساعت های هوشمند است و از همین تعیینه برای قابلیت Taptic Time استفاده می گردد.

چگونه قابلیت Taptic Time را در اپل واچ فعال کنیم؟

برای فعال کردن این قابلیت دو راه حل اصلی وجود دارد که در ادامه هر دو راه حل را معرفی می کنیم.

فعال کردن به وسیله اپل واچ

ابتدا باید تاج دیجیتال (Digital Crown) اپل واچ را فشار دهید و سپس راهی بخش Settings شوید. در گام بعدی روی گزینه Clock ضربه بزنید.

بعد از فعال سازی گزینه Taptic Time، می توانید الگوی ویبره ها را تعیین کنید. در بخش های بعدی در خصوص این الگوها شرحات لازم را ارائه می دهیم.

حالا برای دریافت الگوهای ویبره، کافی است دو انگشت خود را بر روی واچ فیس ساعت نگه دارید.

فعال کردن به وسیله آیفون

اگر می خواهید این تعیینه را به وسیله آیفون فعال کنید، ابتدا اپ Watch را در آیفون خود باز کنید. در گام بعدی روی Clock ضربه بزنید.

بعد از ضربه بر گزینه Taptic Time، حالا در این قسمت همین گزینه را فعال کنید. در این قسمت هم می توانید از بین الگوهای ویبره مختلف دست به انتخاب بزنید.

درک الگوهای ویبره مختلف

برای اینکه الگوهای مختلف ویبره را شرح دهیم، فرض کنید اپل واچ شما ساعت 22:36 را نشان می دهد.

Morse: با انتخاب این گزینه، قابلیت Taptic Time ساعت را به طور کد مورس در اختیار شما قرار می دهد.

Digits: با انتخاب این گزینه، برای هر ده ساعت ویبره طولانی و برای ساعت های بعدی ویبره کوتاه ارائه می گردد. سپس برای هر ده دقیقه ویبره طولانی و برای دقایق بعدی ویبره کوتاه انجام می گردد.

مثال: این یعنی اگر ساعت 22:36 باشد، با دو بار ویبره طولانی (2 بار برای هر ده ساعت) و سپس دو ویبره کوتاه (دو بار برای هر یک ساعت) روبرو می شوید. بعلاوه برای دقیقه ها هم 3 ویبره طولانی (3 بار برای هر 10 دقیقه) و 6 ویبره کوتاه (6 بار برای هر یک دقیقه) این روند انجام می گردد.

Terse: در این حالت هم ترکیبی از ویبره های طولانی و کوتاه ارائه می گردد ولی با این تفاوت که برای هر 5 ساعت، یک ویبره طولانی و برای هرکدام از ساعت های به جای مانده هم ویبره های کوتاه ارائه می گردد. برای هر 15 دقیقه هم ویبره کوتاه انجام می گردد و بنابراین با این روش، به حدود زمان در ساعت موردنظر دسترسی پیدا می کنید.

اگر این تعیینه فعال نشد، چه کاری می توانیم انجام دهیم؟

اگر قابلیت Taptic Time در اپل واچ شما فعال نمی گردد، می توانید این کارها را انجام دهید:

  • اول از همه ببینید که آیا کیس استفاده شده شدت ویبره را کاهش می دهد یا نه.
  • بعلاوه بعضی گلس های بی کیفیت که روی نمایشگر قرار می گیرند، قدرت تاچ را پایین می آورند و بنابراین گام اولیه برای قرارگیری دو انگشت روی نمایشگر ممکن است به خوبی تشخیص داده نگردد.
  • طبیعتا در چنین شرایطی همیشه ریستارت کردن اپل واچ هم به عنوان یکی از گزینه ها مطرح می گردد.
  • گاهی اوقات این مشکل به علت آپدیت نبودن اپل واچ صورت می گیرد و بنابراین همیشه از به روز بودن نرم افزار اپل واچ مطمئن شوید.

آگاهی از گذر زمان با قابلیت Chimes

بعد از معرفی ویژگی Taptic Time، باید یکی دیگر از تعیینه های اپل واچ را برای آگاهی از گذر زمان معرفی کنیم. این تعیینه Chimes نام دارد و به شما اجازه می دهد که از گذشت هر 15 دقیقه، 30 دقیقه یا یک ساعت، خبردار شوید. برای فعال سازی این تعیینه، ابتدا راهی بخش تنظیمات اپل واچ خود شوید و سپس روی Accessibility ضربه بزنید.

در گام بعدی راهی بخش Chimes شوید و این گزینه رد فعال کنید.

حالا می توانید زمان هایی که صدای موردنظر پخش گردد را تعیین کنید.

ضمناً می توانید صداهای مختلفی را با توجه به سلیقه خود انتخاب کنید.

منبع: Guiding Tech

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 1 مهر 1402 بروزرسانی: 1 مهر 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2324

به "قابلیت Taptic Time در اپل واچ چیست و چطور فعال می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قابلیت Taptic Time در اپل واچ چیست و چطور فعال می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید