چگونه با یاری Gboard تایپ سریع تری داشته باشیم؟

به گزارش مجله وتورلد، هر چقدر هم که ابعاد گوشی های موبایل نسبت به گذشته بزرگ تر شده باشند، اما هنوز هم تایپ کردن در آن ها برای بسیاری از افراد سخت است و همین موضوع باعث اذیت شدن آن ها در هنگام تایپ کردن می گردد. احتمالا شما هم به گزینه استفاده از هوش مصنوعی و یا تبدیل گفتار به نوشتار برای چنین شرایطی فکر می کنید ولی به این نکته نیز دقت داشته باشید که برای ارسال پیغام های خصوصی و یا ارسال پیغام در مکان های عمومی نمی توان از چنین گزینه ای استفاده کرد. در همین شرایط است که می توانیم به استفاده از Gboard و راه های تایپ سریع تر با Gboard فکر کنیم. حال قبل از هر چیزی اگر به فکر خرید یک گوشی موبایل نو و خوب هستید، دکمه زیر مختص شماست.

چگونه با یاری Gboard تایپ سریع تری داشته باشیم؟

برترین گزینه برای تایپ سریع تر با Gboard کدام است؟

یکی از برترین گزینه ها برای تایپ سریع تر با یاری Gboard، استفاده از ویژگی Handwriting است که ما به آن حالت دست خط نیز می گوییم. برای استفاده از این ویژگی شما باید در ابتدا آن را فعال کنید و سپس به سراغ استفاده کردن از آن بروید که در ادامه هر دو مورد را به طور مفصل آنالیز خواهیم کرد. در عین حال اگر شما به استفاده کردن از Gboard علاقه ای ندارید، می توانید از جایگزین آن یعنی SwiftKey در مایکروسافت نیز بهره ببرید که عملکرد هر دوی آن ها مشابه یکدیگر است. اکنون برای فعال کردن حالت Handwriting در Gboard مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

مرحله اول: در اولین قدم با یاری گرفتن از دکمه زیر مطمین شوید که Gboard روی گوشی موبایل شما نصب شده است و شما در حال استفاده از آخرین نسخه این اپلیکیشن هستید.

مرحله دوم: یک برنامه که در آن امکان تایپ کردن دارید را به صورت دلخواه باز کنید.

مرحله سوم: حالا کیبورد را باز کنید و سپس در پی علامت چرخ دنده و یا همان تنظیمات بگردید و روی آن ضربه بزنید.

مرحله چهارم: همچون تصویر زیر گزینه Languages را انتخاب کنید و سپس به سراغ انتخاب کردن زبان مورد نظر خود بروید.

مرحله پنجم: در مرحله بعدی روی گزینه Handwriting ضربه بزنید.

مرحله ششم: اکنون روی Done ضربه بزنید تا تغییرات مورد نظر شما ذخیره گردد.

برای آنالیز این که حالت Handwriting برای شما به درستی فعال شده یا نه باید یک بار از آن بهره ببرید که در ادامه این مطلب نحوه استفاده از حالت Handwriting در Gboard را آنالیز خواهیم کرد.

نحوه استفاده از حالت دست خط (Handwriting) در Gboard

احتمالا تا این بخش از مقاله متوجه شده اید که حالت دست خط یکی از راه های تایپ سریع تر با Gboard در گوشی های اندرویدی است. پس نوبتی هم که باشد نوبت به آنالیز نحوه استفاده از این ویژگی رسیده است. برای استفاده از حالت دست خط (Handwriting) در Gboard مراحل زیر را به ترتیب طی کنید:

مرحله اول: یک برنامه که در آن امکان تایپ کردن دارید را به صورت دلخواه باز کنید.

مرحله دوم: حالا کیبورد را باز کنید و انگشت خود را روی نماد Globe یعنی همان گزینه تغییر زبان کیبورد نگه دارید.

مرحله سوم: در این مرحله همچون تصویر پایین زبان های مختلف کیبورد که قبلا روی تلفن همراه خود تنظیم نموده اید را مشاهده می کنید.

مرحله چهارم: به سراغ گزینه ای بروید که در بخش پایینی آن عبارت Handwriting نوشته شده باشد.

مرحله پنجم: حالا کیبورد از صفحه نمایش گوشی موبایل ناپدید می گردد تا شما بتوانید هر چیزی که دوست دارید را به راحتی و با کشیدن انگشت خود بر روی صفحه بنویسید.

مرحله ششم: وقتی آغاز به نوشتن می کنید، متوجه خواهید شد که Gboard کلماتی مرتبط را در بالای قسمت نوشتن به شما پیشنهاد می نماید. شما می توانید برای تکمیل کلمه فعلی یا وارد کردن کلمه بعدی از این گزینه ها یاری بگیرید. با این حال متاسفانه Gboard در بسیاری از زبان ها از این مورد پشتیبانی نمی نماید.

مرحله هفتم: اگر می خواهید از شکلک ها (ایموجی ها) نیز در متن خود بهره ببرید، باید مثل همواره روی دکمه Emoji در پایین صفحه کلید ضربه بزنید. بعلاوه اگر احتیاج به نوشتن اعداد و یا علائم دارید، در پایین صفحه سمت چپ و در کنار علامت ایموجی آن ها را انتخاب کنید. به همین سادگی!

جمع بندی

هدف ما در این مطلب کوتاه آنالیز یکی از راه های کاربردی و مهم در راستای تایپ سریع تر با Gboard بود. پس به سراغ معرفی حالت دست خط (Handwriting) در Gboard رفتیم و در ادامه نحوه فعال کردن آن را آموزش دادیم. سپس به سراغ آنالیز مراحل استفاده از این ویژگی رفتیم. حال اگر شما هم علاقه ای به استفاده از کیبورد گوشی موبایل خود و یا دستیارهای تبدیل صدا به متن را ندارید، بهتر است برای یک بار هم که شده به سراغ این ویژگی در Gboard بروید. آیا شما راه بهتری را برای تایپ سریع تر با Gboard می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 26 شهریور 1402 بروزرسانی: 26 شهریور 1402 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 2322

به "چگونه با یاری Gboard تایپ سریع تری داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با یاری Gboard تایپ سریع تری داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید