ترامپ: طرح افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی فعلا اجرا نمی گردد!

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با این فرض که مقامات آمریکا و چین [در روند مذاکرات خود] به پیشرفتهای بیشتری دست خواهند یافت، اظهار داشت که واشنگتن در حال برنامه ریزی یک نشست دوجانبه میان وی و شی جین پینگ رئیس جمهور چین با هدف انعقاد یک توافق جدید تجاری میان دو کشور است.

ترامپ: طرح افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی فعلا اجرا نمی گردد!

رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتری خود نوشت که وی اجرای طرح افزایش تعرفه های آمریکا بر کالاهای وارداتی از چین را که پیش از این برای یکم مارس برنامه ریزی شده بود، به تعویق می اندازد.

ترامپ در این پیغام توئیتری نوشت: در نتیجه این مصاحبههای بسیار سازنده، من افزایش تعرفه های آمریکا [بر کالاهای وارداتی از چین] را که برای یکم مارس برنامه ریزی شده بود، به تعویق می اندازم.

وی همچنین تأکید کرد که واشنگتن در مذاکرات تجاری با چین بر سر موضوعاتی مانند حفاظت از حقوق مالکیت معنوی، انتقال فناوری، بخش کشاورزی، خدمات و ارز رایج به پیشرفت قابل ملاحظه ای دست یافته است.

با تور چین سفر کنید

لازم به ذکر است که جدیدترین دور مذاکرات تجاری آمریکا و چین در حال حاضر در شهر واشنگتن دی. سی در حال برگزاری است.

پیش از این، رسانه ها گزارش دادند که مقامات آمریکا و چین در حال بحث و مصاحبه پیرامون برگزاری یک نشست در اواخر ماه مارس میان دونالد ترامپ و شی جین پینگ است. روز جمعه نیز ترامپ گفت که رهبران دو کشور ممکن است به زودی با یکدیگر دیدار نمایند.

شایان ذکر است که آمریکا و چین از ماه ژوئن و در پی افزایش 25 درصدی تعرفه گمرکی آمریکا بر 50 میلیارد دلار کالای وارداتی از چین، وارد یک جنگ تجاری شدند. از آن موقع تا دسامبر 2018، واشنگتن و پکن چندین دور تعرفه های تجاری را علیه یکدیگر وضع نمودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 113

به "ترامپ: طرح افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی فعلا اجرا نمی گردد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: طرح افزایش تعرفه گمرکی بر کالاهای چینی فعلا اجرا نمی گردد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید