ترامپ: با ترکیه برای لغو تحریمها هیچگونه توافقی نداشتیم

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در پی اعلام آزادی کشیش اندرو برانسون آمریکایی از سوی مقامات ترکیه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز جمعه با ابراز غرور از بازگشت این کشیش سابقاً زندانی در ترکیه به موطن خود، خطاب به خبرنگاران گفت که کشیش برانسون متحمل رنج بسیاری شده است، با این حال ما قدردان افراد بسیاری هستیم.

ترامپ: با ترکیه برای لغو تحریمها هیچگونه توافقی نداشتیم

وی در ادامه متذکر شد که در اِزای آزادی کشیش برانسون هیچگونه توافقی میان واشنگتن- آنکارا بر سر لغو تحریمهای آمریکا صورت نگرفته است.

شایان ذکر است که دادگاه رسیدگی به پرونده اندرو برانسون کشیش آمریکایی، روز جمعه در ترکیه برگزار گردید و بر اساس اعلام آسوشیتدپرس، دادگاه به سرانجام حبس خانگی و ممنوعیت سفر وی رأی داد.

بر اساس اعلام دادگاه برانسون به سه سال حبس محکوم شده، اما با توجه به اینکه وی در این مدت به نوعی در بازداشت بوده، دیگر بازداشت نخواهد بود.

این در حالی است که در ابتدای جلسه دادگاه، دادستانی ترکیه خواهان اعمال مجازت 10 سال حبس برای وی شده بود.

روز گذشته برخی رسانه ها از احتمال آزادی برانسون در ازای لغو تحریم های ترکیه از سوی آمریکا خبر داده بودند.

این شهروند آمریکایی دو سال پیش در ترکیه بازداشت و به ارتباط با هواداران فتح الله گولن، روحانی ترک مخالف رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه متهم شد. دولت ترکیه گولن را که در آمریکا سکونت دارد، مسئول سازماندهی کودتای نافرجام تابستان دو سال پیش در ترکیه دانسته، اما برانسون این اتهام را همواره رد نموده است. با اینهمه، ترکیه اصرار دارد که آمریکا باید فتح الله گولن را به این کشور تحویل دهد. ایالات متحده ادعای ترکیه را موجه ندانسته و این درخواست را رد می نماید.

برانسون، که حدود بیست سال مقیم ترکیه بوده، هرگونه ارتباط با کودتاگران را به شدت تکذیب نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 68

به "ترامپ: با ترکیه برای لغو تحریمها هیچگونه توافقی نداشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ: با ترکیه برای لغو تحریمها هیچگونه توافقی نداشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید