افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با تصمیم دولت در سال زراعی جاری

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، یزدان سیف با اشاره به فراوری 13 میلیون تن گندم در کشور گفت: سال جاری 9 میلیون و 451 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته شد که این میزان نسبت به مدت مشابه پارسال 7 درصد رشد داشته است.

افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با تصمیم دولت در سال زراعی جاری

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد:این افزایش خرید با توجه به کاهش 26 درصدی بارش ها،نشان دهنده پایداری فراوری در بخش کشاورزی و حاصل افزایش عملکرد در هکتار با سرمایه گذاری در زمینه های بهزراعی و توالی کشت است.

وی با بیان این که امسال برای خرید تضمینی گندم 12 هزار و 500 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده است،گفت:گندمکاران استان خوزستان نزدیک به یک هزار و 500 میلیارد تومان از محل فراوری گندم، درآمد داشته اند و استان های کردستان و گلستان به ترتیب در صندلی دوم و سوم درآمدزائی از این محل قرار دارند.

سیف، ممصرف سالانه گندم کشور را حدود 10 میلیون و 600 هزار تن بیان کرد و اضافه نمود: با توجه به 2.5 میلیون تن موجوی گندم از سال قبل،خرید گندم امسال احتیاج کشور را پوشش می دهد.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان این که در حال حاضر قیمت جهانی گندم از قیمت داخلی این محصول بالاتر است،گفت: در امسال یک میلیون و 462 هزار محموله گندم از کشاورزان تحویل گرفته شد که وزن این محموله ها از 300 کیلوگرم تا چهار هزار تن متغیر بوده است.

سیف با بیان این که میانگین گندم تحویلی از کشاورزان در سال گذشته 17 تن بوده گفت که این میزان امسال به 20 تن افزایش یافته که نشان دهنده بهره وری است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی،میانگین درآمد گندمکاران را 26.7 میلیون تن اعلام و اضافه نمود: سال گذشته به ازای هر کیلوگرم گندم 1307 تومان به کشاورزان پرداخت کردیم که این رقم امسال به 1327 تومان رسید و 2 درصد افزایش داشت.

وی با اعلام انتها کار خرید گندم در امسال،اظهار کرد: با برنامه ریزی های دولت و تاکیدات رئیس جمهور،وزیر جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه امسال مطالبات گندمکاران زودتر از پارسال پرداخت شد.

وی اضافه نمود:میانگین زمان پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار در سال گذشته بیش از 40 روز بود که این زمان امسال به 28.2 روز کاهش یافت.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به این که نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری در شورای اقتصاد در حال آنالیز است،خاطرنشان ساخت:علت دیر اعلام شدن نرخ خرید گندم،حساسیت دولت است زیرا تصمیم دارد قیمت خرید را به گونه ای معین نماید تا کشاورزان بیشترین انگیزه را برای فراوری داشته باشند.

وی توضیح داد:کوشش دولت،افزایش قیمت گندم در سال زراعی جاری است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 80

به "افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با تصمیم دولت در سال زراعی جاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش نرخ خرید تضمینی گندم با تصمیم دولت در سال زراعی جاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید