45 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

به گزارش مجله وتورلد، به گزارش خبرنگاران، علی حسینی بعدازظهر شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه با تبریک شروع چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران گفت: بیش از نیمی از کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی واقع شده است.

45 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان 45 درصد جمعیت تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، اضافه نمود: در سال 97 حدود 82 هزار و 200 پرونده بیمه شده داریم که 53 واحد اجرایی تامین اجتماعی در سراسر استان فعالیت می نمایند.

حسینی با اشاره به اینکه حدود یک میلیون و 440 نفراز جمعیت استان کرمان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، بیان نمود: تعداد بیمه شدگان اصلی امروز به بیش از 465 هزار نفر در استان کرمان افزایش یافته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: 46 هزار و 200 کارگاه خدمات تامین اجتماعی را دریافت و لیست بیمه را ارسال می نمایند و امروز حداقل مبلغ مستمری بگیران تامین اجتماعی به حدود یک میلیون و 111 هزار رسیده است.

وی به تشریح آمار در خصوص تعداد بیمه شدگان اجباری مشغول به کار در استان کرمان پرداخت و اضافه نمود: 315 هزار نفر در 46 هزار کارگاه مشغول به کار هستند.

حسینی توضیح داد: همچنین تعداد بیمه شدگان اختیاری چه به صورت توافقی تحت پوشش هستند، 17 هزار و383 نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان گفت: در حوزه مشاغل آزاد 28 هزار و 39 نفر، رانندگان 31 هزار نفر، بافندگان فرش 14هزار و 630 نفر و کارگران حدود 50هزار و 313 نفر، و خادمان مساجد هزار و 709 نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی مجموع بیمه های توافقی در استان کرمان را دو هزار و 609 نفر ذکر و توضیح داد: حدود سه هزار و 397 نفر در استان به عنوان بیمه بیکاری مقرری ماهیانه از سازمان دریافت می نمایند.

حسینی در خصوص مستمری بگیران گفت: 52 هزار نفر بازنشسته تحت پوشش داریم که نسبت به سال 96 حدود 6 درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: جمعا مستمری بگیران از کار افتاده ناشی از کار سه هزار و 797 نفر هستند که حدود 1.1 درصد افزایش یافته است و مستمری بگیران فوت شده در استان کرمان حدود 55 هزار و 124 نفر هستند که حدود 3 درصد رشد داشته است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان در ادامه در پاسخ به پرسش مدیرکل امور بانوان در استان کرمان در خصوص بیمه زنان خانه دار اینگونه شرح داد: 20 درصد از بیمه شدگان تامین اجتماعی زن در استان هستند.

وی با اشاره به اینکه هزار و 800 نفر تاکنون به عنوان زنان خانه دار در سازمان تامین اجتماعی بیمه شدند و شامل بازنشستگی می شوند، اضافه نمود: زنانی که دچار بیماری صعب العلاج شوند اگر تحت پوشش بیمه زنان خانه دار باشند می توانند به عنوان از کار افتاده قلمداد شده و مستمری دریافت نمایند.

دستگاه های اجرایی در بحث بیمه افراد فاقد تمکن مالی ورود نمایند

وی با بیان اینکه زنانی هستند که تمکن مالی برای پرداخت بیمه زنان خانه دار را ندارند و شایسته است که امور خیریه وارد شده و این زنان را بیمه نمایند، اضافه نمود: در شهرستان منوجان حدود 400 زن خانه دار توسط مشخص های مالی این منطقه به مدت دو سال بیمه شدند و بعد از توانمندی این زنان خودشان حق بیمه را پرداخت می نمایند.

حسینی گفت: همه دستگاه ها باید وارد عمل شوند و یاری نمایند؛ بیمه شدگان می توانند به وسیله کد دستوری *142# از آخرین وضعیت بیمه ای خود و کارکرد تامین اجتماعی که ارسال نموده است، آگاه شوند.

معاون درمانی تامین اجتماعی استان کرمان در این جلسه با اشاره به اینکه دستاوردهای انقلاب نسبت به قبل از انقلاب غیرقابل مقایسه است اضافه نمود: تامین اجتماعی در دهه 70 شکل گرفته است و حدود 10 هزار تخت بستری و 84 بیمارستان و 278 درمانگاه در سراسر کشور داریم.

ایمان فخر اضافه نمود: در استان کرمان در سال 96 در حوزه درمان حدود 600 میلیارد اعتبار هزینه شد که 60 درصد در حوزه درمان غیرمستقیم و 40 درصد در حوزه درمان مستقیم بوده است.

وی گفت: حجم خدمات در سال در حوزه درمان مستقیم حدود 67 هزار مورد بستری بوده و چهار میلیون و 700 هزار مورد مراجعه سراپایی بوده و در درمان غیر مستقیم بیش از 105 مورد بستری بوده و 8.5 میلیون مراجعه سراپایی در سال گذشته بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 144

به "45 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "45 درصد جمعیت کرمان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید