گفتگوی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و روسیه پیرامون آخرین تحولات منطقه

به گزارش مجله وتورلد، وزیر خارجه پاکستان در گفتگوی تلفنی با همتای روسی خود آخرین تحولات منطقه را آنالیز نموده و خواهان گسترش تعاملات مشترک شد.

گفتگوی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و روسیه پیرامون آخرین تحولات منطقه

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران به نقل از ای.آر.وای نیوز، شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان ضمن تماس تلفنی با سرگئی لاوروف وزیر خارجه کشور روسیه به آنالیز آخرین تحولات منطقه پرداخت.

قریشی در این گفتگوی تلفنی به موضوع گسترش کرونا در دو کشور اشاره نموده و بیان کرد: انتقال تجربیات بهداشتی و درمانی می تواند راستا خوبی برای مبارزه با این بیماری فراگیر باشد.

وزیر خارجه پاکستان گفت: پاکستان و روسیه در تحولات منطقه هم می توانند با همکاری هم تاثیر بیشتری داشته باشند.

وی گفت: از نگاه اسلام آباد مسکو شریکی قابل اطمینان است که ما هر کوششی را برای بهتر شدن روابط در زمینه های مختلف انجام خواهیم داد.

معاون حزب تحریک انصاف گزارشی از عملکرد پاکستان برای پیشبرد صلح در افغانستان ارائه نموده و تاکید نمود: کوشش اسلام آباد برای به نتیجه رسیدن صلح در افغانستان همچنان ادامه دارد.

قریشی گفت: متاسفانه کشمیر مساله فراموش شده دنیا است و بیش از 8 میلیون کشمیری توسط نظامیان هندی در محاصره کامل زندگی می نمایند و به حداقل امکانات زندگی که حق آنهاست دسترسی ندارند.

وی افزود: رفتار هند با اقلیت های مذهبی به خصوص مسلمانان نگران نماینده است و ما از مسئولین کشورهای مختلف این توقع را داریم که به این موضوع مهم توجه نمایند.

لاوروف نیز ضمن تائید سخنان قریشی به لزوم گسترش همکاری های دو کشور اشاره نموده و اعلام آمادگی کرد در زمینه های مختلف برای تبادل تجربه کوشش کند.

همکاری های پاکستان و روسیه به خصوص در حوزه نظامی طی سال های اخیر در حال افزایش است و دو کشور مانورهای مشترک نظامی متعددی برگزار نموده اند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1102

به "گفتگوی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و روسیه پیرامون آخرین تحولات منطقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفتگوی تلفنی وزرای خارجه پاکستان و روسیه پیرامون آخرین تحولات منطقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید