کرونا جان 15 هزار نفر را در روسیه گرفت

به گزارش مجله وتورلد، تعداد جانباختگان به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در روسیه به 15 هزار و یک نفر رسید.

کرونا جان 15 هزار نفر را در روسیه گرفت

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از ستاد مقابله با کرونا در روسیه، شمار مبتلایان با افزایش پنج هزار و 118 تن دیگر در پهناورترین کشور دنیا طی 24 ساعت گذشته به نزدیک 900 هزار نفر رسیده است.

تا به امروز نزدیک به 700 هزار نفر نیز درمان شده اند.

در همین پیوند بعضی از متخصصان روس هشدار داده اند که در پاییز ممکن است روس ها با یک دوره شدیدتر از بیماری کرونا روبرو شوند.

آرگ توتولیان متخصص ویروس شناس آموزشگاه علوم روسیه با اعلام این مطلب به روزنامه ایزوستیا گفته است: اگر چه هنوز ترکیب عفونتهای فصلی با کرونا ثابت نشده است اما پیش بینی می گردد با توجه به گسترش انواع سرماخوردگی در فصل پاییز، بشر با مسائل بیشتری در مقابله با این بیماری روبرو گردد.

روسیه چند هفته پیش از کشف واکسن کرونا در دنیا اطلاع داد و طبق گفته مقامات بهداشتی این کشور، چهارشنبه هفته جاری این واکسن به ثبت خواهد رسید و تا پیش از شروع فصل مدارس در اواسط شهریورماه، نخست به کادر درمان و افراد میانسال زده خواهد شد.

با توجه به سرانجام نیافتن آزمایش های بالینی این واکسن، روسها فعلا خیال ندارند که به بچه ها نیز چنین واکسنی تزریق گردد.

کشورهای غربی از جمله آمریکا و انگلیس ادعای روسیه را تبلیغانی می خوانند و حتی این کشور را به حمله هکری برای کسب اطلاعات مراکز آزمایشگاهی خود در زمینه ساخت واکسن متهم می نمایند.

با این وجود اکنون روسیه تنها کشور دنیا است که واکسن مورد نظر خود را بر روی انسان ها آزمایش نموده و مدعی است که آنها در شرایط کاملا خوبی قرار دارند.

سایر کشورها در این زمینه جانب احتیاط را اتخاذ نموده اند به طور مثال چین هیچ صحبتی از ساخت واکسن کرونا نمی کند و بعضی دیگر از کشورها مدعی هستند که چندین سال زمان احتیاج است تا مطمئن شوند هر واکسنی در این زمینه برای انسان ها تبعات بعدی در پی نخواهد داشت.

اما دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا برای عقب نماندن از رقابتی که بر سر کشف واکسن کرونا میان ابرقدرت ها به راه افتاده، مدعی شده است که آمریکا چند ماه دیگر واکسن کرونای خود را روانه بازار خواهد نمود. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 مهر 1399 بروزرسانی: 8 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1192

به "کرونا جان 15 هزار نفر را در روسیه گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا جان 15 هزار نفر را در روسیه گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید