وزیر سابق امنیت عمومی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد

به گزارش مجله وتورلد، دادستانان در چین رییس سابق امنیت عمومی این کشور را به رشوه خواری، سوءاستفاده از قدرت و افشای عمدی اسرار دولتی متهم کردند.

وزیر سابق امنیت عمومی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ژویونگ کانگ بلندپایه ترین مقام وابسته به حزب کمونیست چین است که از زمان به قدرت رسیدن این حزب در سال 1949 دچار رسوایی فساد می گردد.

اعلام متهم شدن این مقام بلندپایه سابق چینی نشان دهنده تعهد شی جین پینگ رییس جمهوری چین برای مبارزه با فساد در عالی ترین سطوح مقامات است.

براساس کیفرخواست دادستانان، ژو یونگ کانگ متهم به سوءاستفاده از جایگاهش به منظور تامین امتیازات برای دیگران، پذیرفتن غیرقانونی دارایی های هنگفت دیگر افراد، سوءاستفاده از قدرت و وارد کردن خسارت سنگین به اموال عمومی و همچنین دولت و مردم چین شده است.

براساس بیانیه دادستان کل چین شرایط مربوط به رسوایی فساد این مقام چینی به طرز ویژه ای جدی است و تاثیری بسیار بد در جامعه گذاشته است.

ژو از حقوق قانونی خود آگاه شده و به دیدگاه های وکیلش گوش داده است اما معین نیست وی که از اکتبر 2013 تاکنون در انظار عمومی دیده نشده در چه محلی بازداشت شده است. همچنین تاریخ برای محاکمه ژو معین نشده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 482

به "وزیر سابق امنیت عمومی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر سابق امنیت عمومی چین به اتهام فساد اقتصادی محاکمه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید