ورود ماسک های چینی قاچاق به بازار ایران

به گزارش مجله وتورلد، غلامرضا حسن پور اسکندری، رئیس سازمان و عضو هیات عالی نظارت بر سازمان های صنفی طی نامه ای به علیرضا رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت هشدار داد: آنالیز های میدانی نشان می دهد از مبادی ورودی کشور به ویژه از بندر گناوه و سایر بنادر کشور، ماسک های چینی به صورت قاچاق وارد کشور شده و به وسیله کانال های تلگرامی و صفحات اینستاگرام و سایر روش ها در تهران و بعضی دیگر از استان ها، به ویژه استان های جنوبی کشور به وفور فروخته می گردد.

ورود ماسک های چینی قاچاق به بازار ایران

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی تاکید نمود: این فرایند منجر به شکست فراوریی های ماسک در داخل کشور خواهد شد و در آینده نزدیک سرمایه ها و نیروهای به کارگرفته شده در فرایند فراوری ماسک، آسیب جدی و غیر قابل جبرانی خواهند دید.

حسن پور در خاتمه از وزارت صنعتف معدن و تجارت خواسته برای حمایت از فراوری داخلی و جلوگیری از قاچاق، دستور فوری و قاطع صادر گردد.

این اظهارات در حالی مطرح می گردد که بر اساس اعلام وزارت صنعتف معدن و تجارت در حال حاضر ظرفیت فراوری روزانه 20 میلیون عدد ماسک در کشور وجود دارد.

همچنین با توجه به افزایش حجم فراوریات داخلی و ذخیره سازی مناسب در زمینه فراوری انواع ماسک، به تازگی حداکثر قیمت مصرف کننده انواع ماسک سه لایه پزشکی استاندارد مورد تایید سازمان غذا و دارو از 1300 به 1000 تومان کاهش یافت.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1437

به "ورود ماسک های چینی قاچاق به بازار ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود ماسک های چینی قاچاق به بازار ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید