واکنش چین به اقدام آمریکا در تحریم ظریف

به گزارش مجله وتورلد، سخنگوی وزرات خارجه چین با اشاره به تناقض آشکار بین اظهارات و اقدامات آمریکا، گفت که تحریم آمریکا علیه وزیر خارجه ایران، از لحاظ حقوقی اقدامی بسیار شدیدالحن بوده و کمکی به حل و فصل مسائل نمی کند.

واکنش چین به اقدام آمریکا در تحریم ظریف

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، هوآ چون اینگ سخنگوی رسمی وزرات امور خارجه چین امروز پنجشنبه گفت که مقاماتت پکن شدیداً مخالف تحریم های یک جانبه دولت آمریکا علیه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هستند و از واشنگتن می خواهند تا برای حمایت از صلح و ثبات در منطقه کوشش بیشتری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود: ما به اظهارات مقامات آمریکایی و واکنش خود آقای ظریف به این مسئله توجه نموده ایم. مواضع طرف چینی در این باره کاملا تعیین است. دولت چین مخالف این اقدام یکجانبه آمریکاست که از لحاظ حقوقی یک اقدام شدیداللحن بشمار می رود. ما معتقدیم که این مسئله هیچ کمکی به حل و فصل اوضاع نمی کند.

این دیپلمات اضافه نمود: مقامات پکن تأکید دارند که مذاکره و گفت وگو، اصلی ترین راهکار مسائل است. آمریکا بارها اعلام نموده که حاضر به گفت وگو با ایران بدون هیچ پیش شرطی است و ما امیدوار هستیم که اظهارات و اقدامات آمریکا با یکدیگر مغایرت نداشته باشد.

سخنگوی وزارت خارجه چین همچنین ابراز امیدواری کرد که آمریکا کوشش بیشتری در جهت ایجاد صلح و امنیت در منطقه خلیج فارس انجام داده و از اضافه نمودن روغن بر آتش کنونی بپرهیزد.

دولت آمریکا روز چهارشنبه وزیر خارجه ایران را به فهرست تحریم های خود اضافه نمود. به گفته یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا، واشنگتن دیگر ظریف را به عنوان فرد دارای اولویت در ارتباطات به رسمیت نمی شناسند. آقای ظریف هم در واکنش به این اقدام اعلام نموده، آمریکا از آن جهت او را مورد تحریم قرار داده به خاطر اینکه وی را تهدیدی برای نقشه های آمریکا می داند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 264

به "واکنش چین به اقدام آمریکا در تحریم ظریف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چین به اقدام آمریکا در تحریم ظریف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید