واکنش سخنگوی نیروهای آمریکایی به اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطر

به گزارش مجله وتورلد، سخنگوی نیروهای آمریکایی در واکنش به اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطر توسط آمریکا گفت که حملات هوایی اخیر علیه این گروه مطابق با توافقنامه صورت گرفت.

واکنش سخنگوی نیروهای آمریکایی به اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطر

همراه ما باشید و با تور دوحه از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، سانی لگت سخنگوی نیروهای آمریکایی در افغانستان در بیانیه ای اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطر توسط آمریکا را تکذیب کرد.

وی اضافه کرد که حملات هوایی اخیر آمریکا به طالبان در ولایت هلمند و فراه در دفاع از نیروهای امنیتی افغان بود که مورد حمله طالبان قرار داشتند.

سخنگوی نیروهای آمریکایی ادامه داد: این حملات مطابق با توافقنامه آمریکا و طالبان و نیز اعلامیه مشترک دولت افغانستان و آمریکا است.

لگت در ادامه نیز از همه طرف ها خواست تا برای موفقیت فرایند صلح خشونت ها را کاهش دهند.

قاری یوسف احمدی سخنگوی طالبان روز گذشته (27 مهرماه) با انتشار بیانیه ای گفت که نیروهای آمریکایی پس از درگیری ها در ولایت هلمند با بمباران بی مورد بارها از توافقنامه قطر سرپیچی کردند.

احمدی گفت که براساس توافقنامه آمریکا و طالبان که 10 اسفند 1398 به امضا رسید، نظامیان آمریکایی نمی توانند به جز مناطق درگیری و هنگام جنگ دیگر مناطق را بمباران نموده و کسی را هدف قرار دهند.

وی اضافه کرد: اما در چند روز اخیر، حملات هوایی آمریکایی مناطق نهرسراج، خوشکاوه، باباجی ولایت هلمند، مناطق مالگیر و بند برق شهرستان گرشک و مناطق مختلف شهرستان های سنگین، مارجه، ناوه و نادعلی را شب و روز بمباران نموده اند و همچنان در فراه و برخی ولایت ها دیگر نیز بمباران داشته اند که تخلف علنی و صریح از پیمان دوحه می باشد.

سخنگوی طالبان همچنین هشدار داد: این چندمین بار است که آمریکا از توافقنامه سرپیچی می نماید و با تکرار این گونه اعمال، مسئولیت عواقب آن با طرف آمریکایی خواهد بود.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 12 آبان 1399 بروزرسانی: 12 آبان 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1263

به "واکنش سخنگوی نیروهای آمریکایی به اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سخنگوی نیروهای آمریکایی به اظهارات طالبان مبنی بر نقض توافقنامه قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید