نواز شریف رایزنی برای تشکیل دولت جدید پاکستان را شروع کرد

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: در حالی که به نظر می رسد نواز شریف پیروز نهایی انتخابات پاکستان است و پیغام های رسمی تبریک از سوی هند و آمریکا برای وی ارسال شده است، او وزیر دارایی جدید پاکستان را انتخاب نموده است.

نواز شریف رایزنی برای تشکیل دولت جدید پاکستان را شروع کرد

به گزاش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از الجزیره؛ در حالی که نواز شریف هنوز به طور رسمی برنده نهایی انتخابات اخیر پاکستان معرفی نشده است، وی پیغام های تبریکی از سوی آمریکا و هند دریافت نموده و وزیر دارایی جدید پاکستان را نیز برای کابینه جدید این کشور انتخاب نموده است.

به دنبال افزایش امیدواری ها نسبت به توانایی نواز شریف برای احیای اقتصاد پاکستان، شاخص سهام در بازار بورس کراچی به شدت افزایش یافته است. رایزنی های نواز شریف برای تشکیل دولت جدید پاکستان شروع شده است.

نواز شریف نشستی را با مقام های ارشد حزب پی ام ال و همچنین نامزدهای مستقل در انتخابات اخیر پاکستان داشته است. صدیق فاروق سخنگوی حزب پی ام ال در این رابطه تاکید نمود: حزب نواز شریف در این انتخابات اکثریت قاطعی را در سطح ملی به دست آورده و در ایالت پنجاب نیز توانسته است بیش از دو سوم اکثریت آرا را کسب کند.

روز دوشنبه همچنین اعلام شد که اسحاق دار که وزیر دارایی دولت دوم نواز شریف بوده و برای مدت کوتاهی در سال 2008 میلادی نیز این سمت را به عهده داشته بار دیگر از سوی نواز شریف برای احراز این سمت انتخاب شده است.

فاروق در این باره توضیح داد: وزیر دارایی جدید پاکستان بودجه سال اقتصادی جدید این کشور را که از اول جولای شروع خواهد شد، در ماه ژوئن ارائه خواهد داد.

پس از اعلام نتایج قطعی و رسمی انتخابات از سوی کمیسیون انتخابات پاکستان، نواز شریف 3 هفته فرصت خواهد داشت تا ترکیب جدید دولت خود را آماده کند.

ی6

منبع: تسنیم
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 652

به "نواز شریف رایزنی برای تشکیل دولت جدید پاکستان را شروع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نواز شریف رایزنی برای تشکیل دولت جدید پاکستان را شروع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید