نخست وزیر ایتالیا: رهبران اتحادیه اروپا به ما خیانت کردند

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران : نخست وزیر ایتالیا به رهبران اتحادیه اروپایی هشدار داد که ریاضت های سختگیرانه مالی در سه سال گذشته منجر به نارضایتی عمومی شده و یک بازخورد منفی سیاسی همگانی در پی خواهد داشت.

نخست وزیر ایتالیا: رهبران اتحادیه اروپا به ما خیانت کردند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین؛ ماریو مونتی، نخست وزیر فعلی ایتالیا، در نشست دو روزه اتحادیه اروپا که در بروکسل برگزار گردید خواستار دیدی وسیع تر در خط مشی های مالی و مالی شرایط بحران شد.

مونتی، یک اصلاح طلب لیبرال که هواداران زیادی در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا) دارد اما رأی دهندگان ایتالیایی او را رد نموده اند، بیان داشت که بر اثر خیانت رهبران اتحادیه اروپایی ، بالاخص در برلین و بروکسل، حس ناامیدی به وی دست داده است.

وی اعلام نمود که ایتالیا تمام خط مشی های اتحادیه اروپا را پیاده نموده و نه تنها از کشوری یاری نگرفته بلکه به دیگر اعضای اتحادیه اروپایی یاری مالی نیز انجام داده است.

مونتی که آخرین حضور خود دراتحادیه اروپا را تجربه می کرد،هشدار داد که رهبران این اتحادیه با قدرت و سرعت کافی برای مبارزه با بیکاری گسترده جوانان اقدام ننموده و بدین ترتیب در صندوق های رأی برای خود مشکل ایجاد نموده اند.

مونتی اعلام نمود که تمهیدات مالی یک پیامد منفی عمومی در انتخابات پارلمانی ایتالیا در ماه فوریه از خود بر جای گذاشت.

با این حال آلمان اصرار دارد که کاهش هزینه ها باید در اولویت برنامه های اتحادیه اروپا قرار داشته باشد.

اروپا در اوایل سال 2008 در بحران مالی فرو رفت. ناتوانی از پرداخت بدهی ها، کشورهای شدیدا مقروض اتحادیه اروپا به مانند یونان، پرتغال، ایتالیا، ایرلند و اسپانیا را تهدید می نماید.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 303

به "نخست وزیر ایتالیا: رهبران اتحادیه اروپا به ما خیانت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ایتالیا: رهبران اتحادیه اروپا به ما خیانت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید