موافقت امیر کویت با استعفای دولت

به گزارش مجله وتورلد، امیر کویت امروز یکشنبه پس از اعلام نتایج انتخابات پارلمانی، با استعفای دولت این کشور موافقت کرد.

موافقت امیر کویت با استعفای دولت

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، نواف الاحمد الصباح امیر کویت طی فرمانی با استعفای قانونی دولت این کشور موافقت کرد. وی پس از اعلام نتایج انتخابات مجلسی کویت، با استعفای دولت موافقت نموده است.

بر اساس این گزارش، بدین ترتیب شیخ صباح الخالد احمد الصباح از این پس به عنوان نخست وزیر دولت پیشبرد امور کویت به کار و فعالیت خود ادامه خواهد داد تا دولت جدید این کشور تشکیل گردد.

کمیته برگزاری انتخابات کویت امروز یکشنبه نتایج انتخابات مجلسی در این کشور را گفت. این کمیته تأکید کرد که با پیروزی چهره های جدید، 62 درصد از ترکیب مجلس دستخوش تغییر شده است.

کمیته برگزاری انتخابات اعلام نموده است که در جریان انتخابات مجلسی 2020 هیچیک از نامزد های زن به پیروزی نرسیدند. بر اساس نتایج اعلامی، تجمع اسلامی سلفی برای دومین دوره متوالی از راهیابی به مجلس باز ماند. این در حالی است که احزاب اخوانی 3 کرسی در مجلس را کسب کردند.

در این انتخابات، شیعیان نیز پیروز شدند 6 کرسی کسب نمایند؛ هرچند که در میان آن ها چهره های جدیدی نیز به مجلس راه یافتند. در جریان انتخابات مجلسی کویت، 326 نامزد با یکدیگر به رقابت پرداختند تا در نهایت از میان آن ها 50 نفر به مجلس راه پیدا نمایند. این در حالی است که بیش از 5 هزار نفر برای شرکت در انتخابات واجد شرایط شناخته شده بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 دی 1399 بروزرسانی: 28 دی 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1412

به "موافقت امیر کویت با استعفای دولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت امیر کویت با استعفای دولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید