مرکز سنجش و آموزش پزشکی به اعتراضات داوطلبان آزمون داروسازی پاسخ داد

به گزارش مجله وتورلد، مرکز سنجش و آموزش پزشکی بر اساس اعتراضات داوطلبان آزمون D.Ph داروسازی مبنی بر وجود سوالات تکراری در این آزمون، اعلام کرد که عملکرد داوطلبین در این سوالات تکراری مورد آنالیز و آنالیز قرار گرفته است.

مرکز سنجش و آموزش پزشکی به اعتراضات داوطلبان آزمون داروسازی پاسخ داد

با ما همراه باشید و درباره افتتاح حساب بانکی در کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با توجه به دریافت اعتراضاتی مبنی بر وجود سوالات تکراری در آزمون D.Ph داروسازی که در تاریخ 12 مرداد ماه 99 و آزمون ارزشیابی دانش آموختگان خارج از کشور که در تاریخ 8 مرداد ماه 99 برگزار گشت، مرکز سنجش و اموزش پزشکی اظهار داشت که عملکرد داوطلبین در این سوالات تکراری مورد آنالیز و آنالیز قرار گرفته است.

آنالیز آماری نشان داد همبستگی شدیدی بین نمرات سوالات تکراری و سایرسوالات وجود دارد. همچنین ضریب تمایز و ضریب دشواری این دو دسته سوال قابل مقایسه و نزدیک بهم است.

با توجه به این یافته های آماری می توان قضاوت کرد که با احتمال بالا داوطلبین از وجود سوالات تکراری و پاسخ صحیح آن ها بی اطلاع بوده اند. با این وجود در راستای پیشگیری از ضایع شدن احتمالی حتی جزئی حقوق داوطلبین و به منظور رفع دغدغه داوطلبین آزمون D.Ph و مساعدت به آن ها ، مقرر شد نتایج آزمون با دو روش حذف سوالات تکراری و عدم حذف سوالات تکراری مشخص و از افرادی که با هر کدام از این دو روش شرایط دعوت به مرحله آزمون شفاهی را دارند برای شرکت در این مرحله دعوت به عمل آید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 مهر 1399 بروزرسانی: 22 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 1221

به "مرکز سنجش و آموزش پزشکی به اعتراضات داوطلبان آزمون داروسازی پاسخ داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز سنجش و آموزش پزشکی به اعتراضات داوطلبان آزمون داروسازی پاسخ داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید