فیفا: انگلیس برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 مرتکب تخلف شده است

به گزارش مجله وتورلد، خبرنگاران: کمیته اخلاق فدراسیون جهانی فوتبال اظهار داشت که تیم ارائه پیشنهاد میزبانی انگلیسی از جام جهانی 2018 در خارج از چارچوب قانونی این کمیته عمل نموده است.

فیفا: انگلیس برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 مرتکب تخلف شده است

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید. از شهرهای زیبایی همچون لندن و منچستر دیدن کنید، سوار چرخ فلک چشم لندن شوید و از تعطیلات حسابی لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، کمیته اخلاق فیفا امروز (پنجشنبه) با انتشار بیانیه ای از انگلیسی ها به خاطر روشی که برای اعلام آمادگی خود جهت میزبانی از جام جهانی 2018 داشتند انتقاد کرد و آنها را متخلف دانست.

در گزارش کمیته اخلاقی فیفا آمده است که انگلیسی ها برای افزایش شانس پیروزی خود در کورس کسب امتیاز میزبانی جام جهانی 2018 که در نهایت به روسیه رسید، مستقیماً آن گروه از مسئولان فیفا را هدف قرار داده اند که تحت کنترل جک وارنر، رئیس پیشین اتحادیه فوتبال ترینیدادوتوباگو و عضو پیشین کمیته اجرایی فیفا بوده اند.

در این گزارش آمده است: اتفاقاتی شامل کنفرانس مطبوعاتی آقای وارنر در سال های 2009 و 2010 و وعده تیم ارائه کننده پیشنهاد میزبانی انگلیس به یکی از افراد منسوب به وارنر برای به دست آوردن شغلی پاره وقت در بریتانیا نشان می دهد که مقامات ارشد فوتبال انگلیس نه تنها با ارائه وعده فرصت های شغلی پای منافع شخصی را به میان کشیده اند بلکه آقای وارنر را هم در جریان کوشش های خود برای تحقق این وعده ها گذاشتند، چرا که آنها به حمایت او از پیشنهاد میزبانی شان از جام جهانی احتیاج داشتند.

در گزارش کمیته اخلاقی فیفا از تیم های ارائه کننده پیشنهاد میزبانی روسیه و استرالیا از جام جهانی 2018 نیز انتقاداتی شده است. دلیل انتقاد فیفا از روس ها، ممانعت آنها از ورود مایکل گارسیا، مسئول آمریکایی رسیدگی به پرونده فساد اعطای میزبانی جام های جهانی 2018 و 2022 به خاک این کشور بوده است. در همین حال فیفا اعلام نموده است که استرالیا هم کوشش هایی برای تأثیر گذاشتن روی نظر وارنر انجام داده است.

کمیته اخلاق فیفا اما در گزارش خود از اسپانیا و پرتغال دو کشور دیگری که برای میزبانی از جام جهانی 2018 اعلام آمادگی نموده بودند نامی نبرده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 746

به "فیفا: انگلیس برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 مرتکب تخلف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیفا: انگلیس برای کسب میزبانی جام جهانی 2018 مرتکب تخلف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید