عمان کشور مناسب برای صادرات کالا به کشور های فاقد روابط سیاسی

به گزارش مجله وتورلد، رییس اتاق مشترک ایران و عمان با اشاره به روابط نزدیک مالی دو کشور گفت: عمان محل مناسبی برای صادرات کالا به کشور هایی است که به دلایل سیاسی اکنون امکان صادرات به آنها نداریم.

عمان کشور مناسب برای صادرات کالا به کشور های فاقد روابط سیاسی

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خبرنگارانپویا به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک ایران وعمان، ضرابی رییس اتاق مشترک امروز در جلسه کمیسیون روابط خارجی استان سیستان وبلوچستان اظهار کرد: همسایگی این استان به واسطه بندر چابهار با آبهای آزاد وبندر صحار مزیتی بزرگ است و این کشور با حسن نیتی که تاکنون با کشورمان داشته می تواند دروازه ای برای ورود کاهای ایرانی به جهان باشد.

وی با بیان مزیتهای کشور عمان که در حاشیه خلیج فارس رفتاری متفاوت با دیگر کشورها در قبال کشورمان به ویژه در بحث مناقشه هسته ای داشته است گفت: روابط تجاری ما با این کشور سابقه ای طولانی دارد و نزدیکی بنادر این کشور با بنادر داخلی ازجمله چابهار وتسهیلاتی که عمانی ها بری تجار ما در نظر گرفته اند فرصت مغتنمی است.

ضرابی گفت: در همین مدت کوتاه راه اندازی اتاق مشترک ایران وعمان اقدامات بسیار خوبی اجرا شده که شرایط را برای تجارت با عمان برای بازرگانان ایرانی فراهم نموده است.

وی اضافه نمود: برقراری خط مستقیم بین بندرعباس و بندر صحار،تسهیل صدور ویزا برا بازرگانان دارای معرفی نامه اتاق مشترک،تسهیل ثبت شرکت فعالین مالی ایران در مناطق آزاد صحار،دوقوم و مسقط ،حل مشکل گشایش ال سی و نقل وانتقال پول وکارهای دیگر از جمله اقدامات اتاق مشترک در سایه کوشش تمامی همکاران در اتاق مشترک با همکاری سفارت ج.ا. ایران، سفارت کشور سلطنتی عمان و سازمان توسعه تجارت بوده است.

رییس اتاق مشترک گفت عمان محل مناسبی برای صادرات کالا به کشور هایی است که به دلایل سیاسی هم اکنون امکان صادرات را به آنها نداریم ، می باشد.

وی گفت: عمان در طی سالهای اخیر سرمایه گذاری های فراوانی بر روی بنادر خود انجام داده وبا توجه به تفاهمنامه های گسترده با کشورهای مختلف جهان به راحتی می تواند جایگزین بنادر کشورهای دیگر حاشیه خلیج فارس گردد و با توجه به اینکه بنادر ما در هرمزگان وسیستان وبلوچستان کمترین فاصله را با این بنادر دارند.

وی اضافه نمود: ایجاد پایانه های صادراتی در این دو استان میتواند بسیار در رونق بازرگانی کشور تاثیر گذار باشد ضمن اینکه تفاهنامه عشق آباد برای دستیابی کشورهای اسیای میانه به ابهای ازاد بین ازبکستان ترکمنستان ، عمان و ایران چند سال پیش به امضا رسیده که بندر چابهار با پیوستن به خطوط ریلی کشور میتواند بعنوان موضوع این تفاهنامه نقش کلیدی وبارزی را به نمایش بگذارد که باعث تحول اقتصاد استان سیستان وبلوچستان وکشور خواهد شد.

رییس اتاق مشترک ایران وعمان از دیگر اقدامات اجرا شده در اتاق مشترک را پیشنهاد تبدیل بندر صحار و بندر چابهار به هاب مواد غذایی منطقه در پی تفاهم در کمیسیون مشترک مالی ایران و برزیل اعلام نمود که با سرمایه گذاری بخش خصوصی سه کشور، مواد غذایی ایران در این دو منطقه پروسس شده و به کشور های منطقه صادر می گردد. این موضوع نیز فرصت دیگری است که برای سرمایه گزاران کشورمان فراهم شده است.

وی اضافه نمود : تهیه نقشه راه این موضوع به عهده اتاق مشترک ایران و عمان است که در این رابطه به یاری اتاق بازرگانی زاهدان ، منطقه آزاد چابهار و مقامات استان سیستان و بلوچستان نیازمندیم.

ضرابی ضمن دعوت از تجار و سرمایه گذاران سیستان وبلوچستانی گفت اتاق مشترک ایران و عمان با اطلاع از تمامی قوانین و ضوابط ثبت شرکت ها در عمان آماده هرگونه همکاری در این زمینه است.

منبع: تسنیم
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: vetworld.ir شناسه مطلب: 514

به "عمان کشور مناسب برای صادرات کالا به کشور های فاقد روابط سیاسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان کشور مناسب برای صادرات کالا به کشور های فاقد روابط سیاسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید